طرح سبزه‌میدان و چالشی به نام جابه‌جایی پست برق میلیاردی


طرح سبزه‌میدان و چالشی به نام جابه‌جایی پست برق میلیاردی

گزارش در رابطه با آخرین وضعیت ساخت پروژه سبزه‌میدان، در راس سخنان این هفته اعضای شورای اسلامی شهر زنجان بود.

جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان پیش از ظهر امروز در شرایطی برگزار شد که رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، وجود تعارض در پروژه سبزه‌میدان را متذکر شد و گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه سبزه‌میدان بیش از ۱۵ درصد است و ما همچنان تعارضاتی در این طرح داریم که دو پست برق در ضلع شمالی و ضلع جنوب‌ غربی از جمله این موارد است.

وی تصریح‌ کرد: برای جابه‌جایی پست شمالی نیاز به ۳ میلیارد تومان اعتبار است که در این رابطه در حال رایزنی برای حل مشکل هستیم و تا پیدا کردن زمین مناسب عملا در این ضلع پیشرفتی نداریم، در حالی‌که قرار بود از سه ضلع پروژه کار شود.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون ۷ میلیارد تومان از کل مبلغ به پیمانکار پرداخت شده و از نظر مالی زیاد عقب نیستیم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه مقداری از پارکینگ‌ها را از دست خواهیم داد که باید جایگزین شود، از همین‌رو استفاده از پارکینگ واقع در محل، در صورت حل اختلافات را پیش‌بینی کرده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه محدوده سبزه‌میدان، در محدوده میراثی خانه‌های تاریخی است و در سه جبهه محدودیت ساخت تا ۹ متر را داریم، گفت: در ضلع غربی نیز محدودیت ۷ متر را داریم‌.

حمیدی به بودجه سال آینده شهرداری زنجان اشاره کرد و افزود: بودجه پیش‌بینی شده برای سال آینده شهرداری زنجان ۵۴۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ارتباط با طومار تحویلی از سوی گروهی به استانداری مبنی بر پارکینگ کردن طبقه منفی سبزه‌میدان نیز گفت: طرح سبزه‌میدان قطعی شده و قابل تغییر نیست و به لحاظ ترافیکی نیز در مرکز شهر نباید پارکینگ ایجاد شود، چون بیشتر ایجاد ترافیک خواهد کرد.

سرپرست شهرداری زنجان نیز در ادامه این جلسه، در ارتباط با پرداخت حق سنوات بازنشستگان، اظهار کرد: شهرداری به لحاظ ردیف بودجه مشکلی ندارد، اما به لحاظ نقدی مشکل دارد که موجب می‌شود، نتواند یک‌جا مبلغ را پرداخت کند، چون کد درآمدی خاصی برای آن پیش‌بینی نشده است و بنده نیز نمی‌توانم در این‌باره قول دهم که مطالبات یکجا پرداخت خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه در تعرفه عوارض عدالت بین مناطق حل شده است، گفت: درخواست داریم که این موضوع به اطلاع عمومی برسد تا مردم حق و حقوق خود را بدانند و این بحث‌ها در سایت مربوطه اعلام شود.

عباس راشاد با بیان اینکه بودجه شهرداری نیز امسال ۴۰۶ میلیارد تومان بود که برای سال آینده به ۵۴۵ میلیارد تومان افزایش یافته است، تصریح کرد: آخر بهمن‌ماه بودجه سال آینده بررسی نهایی و تصویب خواهد شد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان کم خونی با مصرف این آجیل سرشار از ویتامین ب 6