وزیر امور خارجه بانجول را به مقصد تهران ترک کرد


وزیر امور خارجه بانجول را به مقصد تهران ترک کرد

وزیر امور خارجه پس از سخنرانی در پانزدهمین نشست کنفرانس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، بانجول پایتخت گامبیا را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در حاشیه نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی رایزنی های متعددی با مقامات شرکت کننده در این اجلاس داشت. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح روز شنبه با وزرای خارجه مصر، اندونزی، عربستان سعودی، ترکیه، بنگلادش، سودان، مالی، گامبیا و همچنین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی دیدار و رایزنی کرد.

در این بین، رایزنی های فشرده امیرعبداللهیان با سامح شکری و فیصل بن فرحان همتایان مصری و سعودی بیش از دو ساعت به طول انجامید.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران طی سخنرانی خود در اجلاس سران Oic شش پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص جنگ‌غزه را مطرح کرد.

بر این اساس امیرعبداللهیان در اجلاس سازمان همکاری اسلامی گفت: افکار عمومی جهان و بویژه جهان اسلام قویاً از ما انتظار دارند تا در نتیجه این اجلاس سران، توصیه و اقدامات مهمی داشته باشیم شامل:
۱- تاکید بر برقراری آتش‌بس فوری، کامل، بی‌قید و شرط و دائم در تمام مناطق غزه از جمله در رفح و حتی کرانه باختری

۲- رفع کامل محاصره انسانی غزه

۳- تبادل اسرا

۴- موظف ساختن رژیم اسراییل به خروج فوری، کامل و غیرمشروط تمامی نیروهای نظامی و تجهیزات آنها از غزه و تضمین بین المللی بازگشت امن مردم به مناطق و اماکن خود

۵-اعمال تحریم فوری تسلیحاتی و تجاری علیه رژیم اسراییل و در نهایت حمایت از قرار موقت الزام آور دیوان بین الملل دادگستری و فراهم ساختن زمینه محاکمه و مجازات تمامی آمران، عاملان جنایات اسرائیل.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در خصوص جزئیات سفر خود به گامبیا و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی نوشت: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کشف مهم دانشمندان درباره رود نیل + عکس