رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی جمعه‌بازار گناباد را به تعطیلی کشاند


رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی جمعه‌بازار گناباد را به تعطیلی کشاند

فرماندار گناباد گفت: به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جمعه‌بازار گناباد، این بازار تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

حامد قربانی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: جمعه بازار گناباد که به دلیل اوج‌گیری بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع بیماری یک دوره طولانی تعطیل بود اوایل بهمن ماه و با افت بیماری، مجدد بازگشایی شد اما با توجه به این که پروتکل‌های بهداشتی در آنجا رعایت نمی‌شد این روزبازار مجدد تعطیل شد.

قربانی اظهار کرد: درست است که جمعه‌بازار نقش مهمی در تأمین مایحتاج مردم به خصوص میوه و تره‌بار دارد اما با توجه به اوج‌گیری مجدد بیماری، در حال حاضر آنچه اولویت دارد سلامت عمومی جامعه است و بنا بر گزارش مرکز بهداشت شهرستان، چون پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، آن طور که باید و شاید در این مکان رعایت نمی‌شد بنا بر تصمیم ستاد مقابله با کرونای شهرستان گناباد، با تعطیلی آن موافقت شد.

وی گفت: قرار بود در بازگشایی این روزبازار فقط غرفه‌های میوه و تره‌بار فعالیت داشته باشند اما همزمان با بازگشایی آن سایر غرفه‌ها نیز فعال شدند که همین امر باعث شلوغی محیط شده و این بازار به یکی از مکان‌های پر تجمع تبدیل شد.

فرماندار گناباد گفت: با توجه به اینکه بخش عمده تأمین میوه و تره‌بار مردم از طریق جمعه بازار است قرار است در پی تعطیلی جمعه بازار علاوه بر عرضه میوه در میوه‌ فروشی‌های سطح شهر، مکان‌های مختلف در سطح شهر نیز برای توزیع میوه در نظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: بازارها و به خصوص روزبازارها از مکان‌های شلوغ و پر تردد در هر منطقه هستند و با توجه به نادیده گرفتن پروتکل‌ها از جانب مردم و بعضی صنوف لازم است که نظارت‌ها بیشتر شده و با متخلفان برخورد قاطع شود؛ چراکه کوچکترین سهل‌انگاری و عادی‌انگاری شرایط را بسیار سخت خواهد کرد.

گفتنی است شهرستان گناباد به لحاظ شیوع بیماری کرونا در حال حاضر در وضعیت زرد است و بنا بر گزارش دانشگاه علوم پزشکی گناباد میزان ابتلا و تعداد بستری‌ها در این شهرستان رو به افزایش است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی