وضعیت شیوع کرونا در خراسان رضوی زرد است


وضعیت شیوع کرونا در خراسان رضوی زرد است

مشهد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خراسان رضوی بطور کلی هم‌اینک در وضعیت زرد شیوع ویروس همه‌گیر کرونا به سر می‌برد و شهرستانهای پرجمعیت این استان در رنگ‌بندی سامانه ماسک زرد هستند.

دکتر مهدی قلیان اول روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستانهای پرجمعیت خراسان رضوی نظیر مشهد، نیشابور، قوچان، کاشمر، گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه و طرقبه و شاندیز در وضعیت زرد قرار دارند و شهرستانهایی که جمعیت کمتری را در خود جای داده‌اند، در وضعیت آبی می‌باشند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۴ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت زرد و ۱۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به شیب ملایم افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده در خراسان رضوی گفت: در حال حاضر میانگین بستری روزانه در خراسان رضوی ۱۳۳ نفر و مجموع کلی بستری‌شدگان در بیمارستانهای استان ۴۸۲ نفر است.

وی تعداد کل بستری‌شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه استان خراسان ‌رضوی را ۱۶۰ نفر ذکر کرد و افزود: این تعداد تغییر محسوسی نداشته است.

دکتر قلیان ادامه داد: میانگین فوت شدگان ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی همچنان تک رقمی است.

وی با اشاره به روند افزایش تعداد مراجعان سرپایی به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه گفت: در شرایط کنونی نتیجه آزمایش ۹ درصد از مراجعان به مراکز جامع سلامت استان از نظر ابتلا به کرونا مثبت گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی‌ها همگام با خطر شیوع ویروس کرونای جهش یافته تاکید کرد.

۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۹ هزار و ۱۱۷ نفر را در کشورمان گرفته است. تاکنون یک میلیون ۳۱۰ هزار و ۸۲۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.

بر اساس آخرین تحلیلهای آماری اعلام وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس همه‌گیر قرار دارند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۰۹ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۶۴۹ نفر را بیمار کرده و جان دو میلیون و ۴۲۰ هزار و ۳۳۸ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۸۴ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۴۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۲۸ میلیون ۳۱۷ هزار ۷۰۳ بیمار کووید ۱۹ و ۴۹۸ هزار و ۲۰۳ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر