آیت الله جلالی خمینی از همراهان خستگی ناپذیر نهضت اسلامی بود


آیت الله جلالی خمینی از همراهان خستگی ناپذیر نهضت اسلامی بود

قم - ایرنا - جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی به مناسبت درگذشت آیت الله جلالی خمینی آورده است: این روحانی مبارز و عالم جلیل القدر از شاگردان امام راحل و از همراهان فعال و خستگی ناپذیر در مبارزه های نهضت اسلامی به شمار می‌آمد.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین در این پیام که به امضای آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ریاست شورای عالی جامعه مدرسین رسیده آمده است: درگذشت عالم مجاهد جناب آیت الله آقای حاج شیخ حیدرعلی جلالی خمینی موجب تالم و تأسف گردید.این روحانی مبارز و عالم جلیل القدر از شاگردان امام راحل و از همراهان فعال و خستگی ناپذیر در مبارزات نهضت اسلامی بودند.

پیام ادامه یافته است: ایشان در منصب امامت جمعه خمین و دیگر مسئولیت های سیاسی و انقلابی مؤثر, پرکار و با سخت کوشی مجاهدت کردند.

پیام حاکی است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم فاضل و انقلابی را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم ، مقام معظم رهبری مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم، علاقه‌مندان و مردم شریف شهرستان خمین تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی از شاگردان و نمایندگان امام خمینی (ره) در حج ۱۳۶۰، امامت جمعه شهر خمین در سال ۱۳۶۲ و از پایه‌گذاری حوزه علمیه خمین و مجتمع فقهی پژوهشی پانزدهم‌ بهمن ماه جاری در ۸۸ سالگی درگذشت.

آن مرحوم در سال ۱۳۱۱ متولد و با حکم امام راحل از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان عمر امامت مسجد احمدیه در نارمک را برعهده داشت.

وی همچنین بنیانگذار حوزه علمیه جلالی خمینی در نارمک تهران نیز بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پای صحبت اولین مادر کرونایی که نوزادش را سالم بدنیا آورد