زدودن فقر از چهره شهرها رویکرد پروژه های باز آفرینی شهری است


زدودن فقر از چهره شهرها رویکرد پروژه های باز آفرینی شهری است

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به ابلاغ سند ملی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در سال 93، از کاهش فقر و ارتقای کیفیت زندگی و قابلیت زیست پذیری شهرها به عنوان رویکردهای مهم بازآفرینی یاد کرد.

محمد صدیق ثابتی امروز(۲۹ بهمن) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زدودن فقر از چهره شهرها با انجام اقداماتی همچون توسعه خدمات مورد نیاز ساکنان محله های مورد هدف بازآفرینی همچون کتابخانه، درمانگاه، خانه محله و بازارچه کمک به ارتقای پروژه های زیرساخت شهری ها دارد.

وی ارتقای پروژه های زیر ساخت شهری را شامل شبکه معابر و تأسیسات زیربنایی، حمایت از شهرداری ها، ایجاد شبکه همکاری مشارکتی بین دستگاه های دخیل در ستاد ملی و استانی بازآفرینی شهری، ارتقای دانش عمومی و ارائه خدمات فنی از طریق آموزش، ابزارسازی، نهاد سازی و ظرفیت سازی از جمله وظایف دولت در حوزه بازآفرینی شهری عننوان کرد.

ثابتی خاطرنشان کرد: در اجرای رسالت اعلام شده در چند سال اخیر اقدامات بسیار ارزنده ای در سطح شهرهای استان کردستان انجام شده و یا در حال انجام است.

وی ذکر کرد: استان کردستان که استان پیشرو در جذب اعتبارات بازآفرینی بوده، ۶۴ پروژه با مبلغ اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان تعریف شده که تاکنون ۱۱ پروژه به بهره برداری رسیده و مابقی پروژه ها دیگرنیز فعال هستند و به تناسب اعتبار و برنامه تفصیلی مصوب عملیات اجرایی آن ها پیگیری می شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، مرمت بافت های تاریخی، مدرسه سازی، ساماندهی معابر قدیمی، احداث پارک و خانه محله، ساماندهی رودخانه های حاشیه شهرها بخشی از کارهایی است که در راستای بازآفرینی شهری هم اکنون در سطح استان توسط راه وشهرسازی در حال انجام است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟