معاون وزیر از نخستین مدرسه کودکان بازمانده از تحصیل ایران دیدن کرد


معاون وزیر از نخستین مدرسه کودکان بازمانده از تحصیل ایران دیدن کرد

تبریز - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از مدرسه نیکان آینده(2) تبریز به عنوان نخستین مدرسه کودکان بازمانده از تحصیل ایران بازدید کرد.

رضوان حکیم زاده روز چهارشنبه در بازدید از مدرسه نیکان آینده تبریز این مجموعه را به عنوان الگویی شایسته تحسین در کشور معرفی کرد و گفت: روحیه بخشندگی در هر کسی نیست و این حرکت بی نظیر نعمتی ارزشمند برای برخی انسان های برگزیده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر با اشاره به اینکه موضوع مهم و جذاب در این حوزه نگاه تربیتی و توجه به کرامت انسان هاست، افزود: اگر توجه تک بعدی باشد تعالی انسان اتفاق نمی افتد.

وی با بیان اینکه مترقی ترین رویکرد آموزش؛ اجرای برنامه آموزشی تلفیقی است، گفت: یکی از دغدغه های مجموعه آموزش ابتدایی جداسازی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اینکه دانش آموز ضعیف از قوی جدا شود مورد قبول نیست .

انجمن «حکمت» ، انجمن حمایت از کودکان مستعد به تحصیل تبریز در سال ۱۳۹۵ یا مشارکت خیرین تبریزی مقیم داخل و خارج کشور تاسیس شده است و مدارس و پیش دبستانی غیردولتی مستقل "نیکان آینده" با هدف مبارزه با فقر آموزشی زیر نظر این انجمن در کلانشهر تبریز توانسته است شکل جدیدی از مدارس غیردولتی را معرفی کرده و درصدد افزایش شعبه های این مدارس در سال های آتی است .

کودکان دارای پدر مرحوم، پدر زندانی، پدری که خانواده را ترک کرده و پدر مریض از کار افتاده دارند می توانند در این مدارس به صورت کاملا رایگان در مقاطع دبستان و پیش دبستان تحصیل کنند.

علاوه بر مناطق محروم و کمتر برخوردار، کودکان ساکن در روستاهای محروم اطراف تبریز نیز تحت پوشش این انجمن قرار گرفته اند.

پیش دبستانی و دبستان نیکان آینده بدون کوچکترین بودجه دولتی و توسط خیرین اداره می شود و تنها مدرسه غیردولتی در کشور است که شفافیت مالی دارد و ریالی از کودکان و والدین دریافت نمی شود.

کلاس های ویژه مادران این کودکان نیز به صورت مستمر در مدارس نیکان آینده تشکیل می شود تا مادران به عنوان کسانی که تاثیر زیادی در تربیت کودکان دارند نیز آموزش های لازم را ببینند.

حرفه هایی چون خیاطی و آشپزی نیز با کمک انجمن خیریه «صبح روشن» به مادران دانش آموزان آموزش داده می شود تا بتوانند به درآمدزایی برسند و زندگی مستقل تری داشته باشند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل همبازی توسط دختربچه 10 ساله!