مازندران میزبان 10 شهید دفاع مقدس می‌شود


مازندران میزبان 10 شهید دفاع مقدس می‌شود

ساری - ایرنا - اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از تشییع پیکر 10 شهید دوران دفاع مقدس در این استان در روز دهم اسفند همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (ع) خبر داد و اعلام کرد که یکی از این مهمانان سرباز شهیدی از قائمشهر است که 40 سال پیش به شهادت رسید.

به گزارش روزچهارشنبه روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ، هشت تن از شهیدانی که پیکرشان در مازندران تشییع و تدفین می شود گمنام و ۲ تن از هم شناسایی شده هستند.

بر اساس این گزارش ، یکی از پیکرهای شناسایی شده متعلق به سرباز وظیفه ارتشی شهید « علی اکبر محمدی » فرزند «جان محمد» است که در دی ماه سال ۵۹ در درگیری میمک به شهادت رسیده بود..

اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران اعلام کرد که اطلاعات دیگر شهید شناسایی شده پس از اطلاع رسانی به خانواده اش به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران هم با تشریح برنامه استقبال و تشییع پیکرهای این شهیدان ، گفت که پیکرهای شهدا عصر جمعه هشتم اسفند وارد استان مازندران می‌شود و در میدان جانبازان قائمشهر مورد استقبال مردم و بسیجیان قرار می‌گیرد.
سردار ملکی با بیان اینکه پیکرهای شهدا پس از مراسم استقبال، به صورت خودرویی و با حضور موتورسواران تا ساری و سپس خیابان های مختلف مرکز استان تشییع می‌شود، افزود : پیکر پاک شهدا پس از تشییع خودرویی برای برگزاری مراسم شب وداع استانی به حسینیه عاشقان کربلا منتقل شده و مراسم شب وداع تلویزیونی بدون حضور جمعیت برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد : پیکرهای هشت شهید گمنام پس از مراسم وداع تحویل نمایندگان شهرهای رامسر، چالوس، آمل و بهشهر می‌شود و پیکر ۲ شهید شناسایی شده هم در اختیار مسئولان شهرهای قائمشهر و محمودآباد قرار خواهد گرفت.
سردار ملکی گفت : پیکر شهدا در روز وفات حضرت زینب (س) برای انجام برنامه‌های شهرستانی در اختیار مسئولان شهرهای مربوطه خواهد بود و مراسم تشییع نیز در روز یکشنبه دهم اسفند ساعت ۱۰ صبح در شهرهای مورد نظر برگزار می‌شود.
وی توضیح داد: شهرستان بهشهر میزبان دو شهید شامل یک شهید ۲۱ ساله است که در منطقه فاو به شهادت رسید و یک شهید و ۱۸ ساله که در عملیات کربلای ۵ شلمچه جام شهادت را نوشید و پیکر آنها هم در محوطه دانشگاه آزاد بهشهر خاکسپاری می‌شوند.
سردار ملکی افزود : ۲ شهیدی هم که در دانشگاه آزاد چالوس به خاک سپرده می شوند ۲۰ و ۱۷ ساله هستند که به ترتیب از عملیات کربلای ۵ شملچه و عملیات والفجر یک در فکه به شهادت رسیدند.

وی گفت : همچنین ۲ شهیدی که مهمان مردم آمل هستند یکی ۲۴ ساله از عملیات کربلای ۸ در شلمچه و دیگری ۱۸ ساله از عملیات محرم شرهانی است که پیکرهای پاکشان در دانشگاه آیت الله آملی تدفین می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران همچنین سن ۲ شهید رامسر را ۱۸ و ۲۷ ساله به ترتیب از عملیات محرم منطقه شرهانی و عملیات والفجر یک منطقه فکه اعلام کرد که در پارک شهرداری (شهدا) خاکسپاری خواهند شد.

مازندران در حال حاضر میزبان پیکر ۳۲۴ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. با خاکسپاری پیکر هشت شهید جدید افتخار میزبانی مازندران به ۳۳۲ شهید افزایش می یابد. همچنین در حال حاضر ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای گمنام وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)