عزم جدی دستگاه قضایی پاوه در برخورد با زمین‌خواری


عزم جدی دستگاه قضایی پاوه در برخورد با زمین‌خواری

کرمانشاه - ایرنا- ورود دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه به موضوع برخورد با زمین‌خواری و متصرفان منابع طبیعی این روزها به نقل محافل مختلف این شهرستان و همچنین شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، امروزه استفاده و بهره‌برداری از عرصه‌های منابع طبیعی و طبیعت خدادادی از ۲جنبه مورد توجه قرار گرفته است. استفاده بهینه از طبیعت و حراست از آن برای نسل های آینده همواره مورد تاکید حافظان و دوستداران منابع طبیعی است اما از سویی دیگر برخی افراد برای گذران اوقات فراغت به دنبال ایجاد مکانی مناسب، امن و خوش و آب هوا در دامان طبیعت هستند که بیشتر آنها نیز به صورت غیر قانونی طبیعت را تصرف می کنند.

دستگاه قضایی شهرستان پاوه نیز با جدیت به موضوع تصرف به منابع طبیعی ورود کرده و از برخورد جدی با متصرفان خبر داده است و در این راستا جمعی از فعالان محیط زیستی و مدنی از دغدغه های دادستان این شهرستان در راستای حفاظت از منابع طبیعی قدردانی کردند.

دادستان عمومی و انقلاب پاوه با هدف صیانت از حقوق بیت المال و جلوگیری از تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ ها در آخرین اقدام دستور تخریب و قلع و قمع ۲ باب از ساخت و سازهای غیرمجاز منطقه گردشگری بیدمیری پاوه را صادر کرد.

«نوید صحرایی» پیش از این دستور قطع انشعابات غیرمجاز برق تمام ساختمان ها و ابنیه غیرمجاز ساخته شده در منطقه بیدمیری را نیز صادر کرده بود.

انسدادجاده های بدون متولی در زیستگاه های طبیعی شهرستان، توقیف فعالیت غیرمجاز ۲دستگاه بیل مکانیکی در اراضی ملی محدوده تپه کوله پاوه و روستای نجار و انتقال به پارکینگ و برگزاری مستمر جلسات حفاظت از عرصه های منابع طبیعی از دیگر اقداماتی است که دادستان پاوه آنها را اجرایی کرده است.

رشد تصاعدی تصرف منابع طبیعی در پاوه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه در این ارتباط به ایرنا گفت: تصرف منابع طبیعی و تخریب اراضی ملی در این شهرستان در یک سال گذشته یک رشد تصاعدی داشته و این مهم غیر قابل قبول است.

«نوید صحرایی» افزود: ما هرگز به عده ای افراد سودجو و منفعت طلب اجازه نخواهیم داد با تصرف این اراضی، سرمایه نسل های آینده تهدید شود.

وی با انتقاد از بعضی مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان اظهار داشت: متاسفانه این مدیران و دستگاه‌های زیر مجموعه آنان به جای پیشگیری و مقابله با متصرفان منابع ملی، روند و فرآیند تصرف را تسهیل می کنند و در صورت تداوم این روند، با مدیران تسهیل گر در این زمینه برخورد قاطع خواهد شد.

دادستان پاوه اظهار داشت: دستگاه قضایی با تمام توان موضوع صیانت از منابع ملی و برخورد قاطع با متصرفان و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز را پیگیری و دنبال خواهد کرد و تمرکز ما بر پیشگیری و جلوگیری از تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیر مجاز خواهد بود.

صحرایی گفت: دستگاه قضا از هیچ اقدامی در جهت صیانت از اراضی، منابع ملی و حفاظت از حقوق مردم دریغ نخواهد کرد و با متخلفان در این عرصه برخورد جدی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: برای رسیدگی قاطع به زمین‌خواری، این موضوع در اولویت کاری دادگستری شهرستان پاوه قرار گرفته و برخورد با پدیده زمین خواری، تخریب، تصرف اراضی ملی، قلع، قمع و رفع تصرف با قاطعیت پیگیری شده و تداوم خواهد یافت.

شهرستان پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در منطقه ای کوهستانی واقع شده که بیش از ۷۷ هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی