امام راحل بر توسعه فرهنگ عمومی معتقد بود


امام راحل بر توسعه فرهنگ عمومی معتقد بود

شهرری - ایرنا- دبیر کارگروه فرهنگ عمومی در همایش تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) گفت: امام راحل بر توسعه فرهنگ عمومی معتقد و نقشی بی‌بدلیل داشتند.

سید محمدرضا موالی زاده روز چهارشنبه در آئین اختتامیه همایش تببین اندیشه‌های امام خمینی(ره) در حوزه فرهنگ و هنر که در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد اظهار داشت: امام از انسجام فکری و دقیقی برخوردار بود و باید به همه ساحت های فکری و شخصیتی و رفتاری امام بصورت جامع توجه داشته باشیم.

وی افزود: امام معتقد بود که فرهنگ امری راهبردی است که در رشد و تکامل جامعه نقشی اساسی داشت چرا که فرهنگ عمومی حوزه باورهاست.

دبیر کارگروه فرهنگ عمومی در همایش تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) گفت: امام به نقش گروه های مرجع در جامعه و نقش آنها در توسعه فرهنگ عمومی توجه ویژه ای داشتند و به نقش دین و اسلام ناب محمدی بدون تردید و نگاه های افراطی و تفریطی با نگاه دینی و اسلامی توجه ویژه ای داشت.

این مسئول ادامه داد:‌ امام به نقش خانواده و مساجد و توجه به ائمه معصومین و همچنین توجه به قرآن و توسل و توجه به فرهنگ مطالعه، ایثار و شهادت، حقوق شهروندی، نقش بانوان و نقش جوان توجه ویژه ای داشت.

موالی زاده تاکید کرد:‌ ایمان و وارستگی، خلوص و شفافیت و شجاعت بی مثال او که برپایه حکمت و دانش استوار شده بود در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی و در دوران جنگ تحمیلی چشم جهانیان را خیره کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام همواره از تملق بی زار بود و از کسی بیهوده تعریف و تمجید نمی کرد چرا که اعتقاد داشت همواره خدمتگزار مردم بود.

موالی زاده با بیان اینکه امام بر فرهنگ عذرخواهی استوار بود خاطرنشان کرد:‌ توجه به خصوصیات ارزشمند امام راحل می تواند توسعه فرهنگ عمومی را به ارمغان آورد و می تواند رابطه مردم و مسئولین را مستحکم کند و امروز پیش از هر زمانی نیازمند اجرای خصوصیات امام راحل هستیم.

به گفته وی، امام راحل به نیازمندان و مشکلات مردم توجه ویژه ای داشت و باید با اعتقاد به امام و خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب در این مسیر گام برداریم.

دبیر کارگروه فرهنگ عمومی تاکید کرد: این ارزش های والا می تواند ما را در مسیر تعالی و موفقیت قرار بدهد و باید این ارزش ها را در جامعه نهادینه کنیم.

همچنین دبیر کارگروه هنر و سینما نیز بر انتشار و تولید محتوای خصوصیات برجسته حضرت امام از منظر هنر و سینما تاکید کرد و افزود: این خصوصیات مهم و برجسته باید از زبان هنر و سینما برای مردم و حتی جهانیان تببین شود.

به گزارش ایرنا، اجلاس تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) در حوزه فرهنگ و هنر امروز (چهارشنبه) به صورت مجازی آغاز شد و عصر امروز نیز در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی با حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی به کار خود پایان داد.

این اجلاس به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و در راستای تفاهمنامه‌ همکاری مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تولیت حرم حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

در پایان این اجلاس از چهار امام‌پژوه حجت‌الاسلام محمدحسین بهرامی، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی و مجتبی راعی (کارگردان سینما) تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری