سند توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد تا نیمه نخست 1400 تدوین می شود


سند توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد تا نیمه نخست 1400 تدوین می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش کنیم سند توسعه صادرات استان به شکل مستند تدوین و نهایی شود چرا که در این سند مسئولیت‌ های داخلی، ملی، محلی و بخشی تعریف شده است بنابراین سند توسعه صادرات تا نیمه نخست 1400 تدوین و به نتیجه برسد.

"حسین کلانتری" در این آئین ضمن گرامیداشت روز ملی صادرات، افزود: صنعت و اتاق بازرگانی استان جوان و اول راه هستند اما نباید یاس و ناامیدی ایجاد کنیم با ایجاد یاس و ناامیدی و ذلیل و علیل بودن به جایی نمی‌ رسیم.
وی با بیان اینکه در سخت ترین سال تحریم صادرات در کشور ۱۳ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: اما در استان با تعداد محدود واحدهای صادرکننده و البته اضافه شدن ۶۰۰ هزار تا یک میلیون دلاری، صادرات ۴۷ درصد افزایش داشته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد ۳۶ درصدی تناژ محصولات صادراتی، اظهار کرد: افزایش ۴۷ درصدی صادرات یعنی می ‌توانیم چندین برابر کشور کار انجام دهیم و امید و نشاط ایجاد کنیم.
کلانتری تاکید کرد: برنامه ریزی ها به گونه ای خواهد بود که در سال آینده با افتتاح چندین طرح جدید از جمله پتروشیمی گچساران، میزان صادرات استان بیش از سال جاری افزایش داشته باشد.
وی ادامه داد: از واحدها حمایت می‌ کنیم به همین دلیل هر وقت واحدها مراجعه کرده و سرمایه در گردش می ‌خواستند حمایت ویژه کردیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، بیان کرد: در این جنگ واحدهایی که ارزآوری داشته باشند خاص و ویژه حمایت می‌ شوند چرا که شما تولید کنندگان و صادرکنندگان در شکست دشمن نقش مهمی داشتید و مایه افتخار هستید.
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: هر کدام از صادرکنندگان و سرمایه گذاران اگر موردی داشتید بگوید تا پیگیری کنیم این شعار پشت تریبون نیست بلکه در عمل پیگیری می ‌کنیم که این کار را هم انجام داده ‌ایم.
وی با اشاره به اینکه برخی از محصولات استان صادر می ‌شود اما در آمار محصولات صادراتی نیست، اظهار کرد: در بهمئی کالاهایی در بخش کشاورزی تولید و صادر می‌ شود اما در آمار صادراتی وجود ندارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: حوزه گل و گیاه و گلخانه حوزه ‌ای است که نیاز به سرمایه ‌گذاری دارد.
کلانتری همچنین از تلاش‌ ها و حمایت بانک‌ ها تقدیر و بیان کرد: تلاش کنیم سند توسعه صادرات استان به شکل مستند تدوین و نهایی شود چرا که در این سند مسئولیت‌ های داخلی، ملی، محلی و بخشی تعریف شده است بنابراین سند توسعه صادرات تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ تدوین و به نتیجه برسد.
به گزارش ایسنا، آیین بزرگداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی، با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیران کل دستگاه‌ های اجرایی و صادرکنندگان نمونه استان برگزار شد.
گفتنی است؛ در این آئین از ۶ صادر کننده برتر استان با اهدای لوح سپاس و تندیس قدردانی شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی