توقف تولید کارخانه‌های تویوتا در ژاپن به خاطر زلزله


توقف تولید کارخانه‌های تویوتا در ژاپن به خاطر زلزله

تویوتا در حال توقف تولید خودرو در 9 کارخانه موجود در کشور ژاپن است چرا که به خاطر وقوع زمین‌لرزه شدید در شمال این کشور اختلالاتی در زنجیره تأمین به وجود آمده است. این خودروساز محبوب اعلام کرده تصمیم یاد شده پس از تأثیر مستقیم زلزله روی برخی تأمین‌کننده اتخاذ شده است. تویوتا اشاره‌ای به … The post توقف تولید کارخانه‌های تویوتا در ژاپن به خاطر...

تویوتا در حال توقف تولید خودرو در ۹ کارخانه موجود در کشور ژاپن است چرا که به خاطر وقوع زمین‌لرزه شدید در شمال این کشور اختلالاتی در زنجیره تأمین به وجود آمده است.

توقف تولید کارخانه‌های تویوتا در ژاپن به خاطر زلزله

این خودروساز محبوب اعلام کرده تصمیم یاد شده پس از تأثیر مستقیم زلزله روی برخی تأمین‌کننده اتخاذ شده است. تویوتا اشاره‌ای به نوع قطعات یا نام تأمین‌کنندگان تحت تأثیر این اتفاق نداشته هرچند سخنگوی شرکت تائید کرده این شرکت‌ها سازنده قطعات نیمه‌هادی نیستند.

توقف تولید این کارخانه‌ها از ۱۷ فوریه شروع شده و احتمالاً تا چند روز پس از آن ادامه خواهد یافت. اتونیوز می‌گوید تویوتا فعلاً درباره شروع دوباره تولید تصمیمی نگرفته اما تائید کرده مشکلات زنجیره تأمین در ژاپن تأثیری روی تولید جهانی این برند نخواهد داشت.

گفته می‌شود توقف تولید تویوتا در ژاپن شامل ۱۴ خط تولید از ۲۸ خط تولید موجود در این کشور بوده و خودروهایی همچون تویوتا راو ۴، C-HR و هریر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین تولید لکسس LS، IS، LC، LX، NX، UX و RX نیز با مشکل روبرو شده است.

توقف تولید کارخانه‌های تویوتا در ژاپن به خاطر زلزله

زلزله ۷.۳ ریشتری رخ داده در ژاپن درست ۱۰ سال پس از زلزله شدید توهوکو در همین منطقه به وقوع پیوسته است. در آن زمان شاهد وقوع سونامی و اختلال در نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما بودیم که مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کرد.

این زمین‌لرزه جدید حتی آسیب‌های بیشتری را ایجاد کرد که یکی از آن‌ها تخریب بخشی از پیست Ebisu در فوکوشیما می‌باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانگ فنگ آیولوس L7؛ شاسی‌بلند متمایز چینی با بهای 18 هزار دلار