40 روستا بازار در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد


40 روستا بازار در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

مشهد- ایرنا- مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: تا پایان سال جاری 40 روستا بازار درشبکه تعاون روستایی این استان آماده‌سازی و به بهره‌برداری می‌رسد.

ایرج ناصری ‌مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر پنج روستا بازار در استان به بهره‌برداری رسیده است افزود: علاوه بر ایجاد روستا بازار به منظور فروش محصولات کشاورزی اقدام دیگری از جمله راه‌اندازی مراکز جمع‌آوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی با عنوان بارانداز محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفته که درخواست صدور ۱۲ بارانداز را نموده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر استارتاپ شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی نیز به بهره‌برداری رسیده که بیش از ۲ هزار محصول روستاییان و کشاورزان در آن سایت بارگذاری شده است و مردم می‌توانند از طریق آن خریدهای خود را انجام دهند.

خراسان رضوی با رتبه نخست کشور در تعداد تشکلهای تعاون روستایی، ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، بخش کشاورزی و زیربخشهای آن دارد.

افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند که از این نظر نیز خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد.

استان خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار) معادل هفت درصد مساحت کل کشور دارای ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر، ۷۹ بخش، ۱۷۵ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم