ساختار نظام بانکی و مالیاتی برای فعالان اقتصادی تغییر یابد


ساختار نظام بانکی و مالیاتی برای فعالان اقتصادی تغییر یابد

کرمان - ایرنا - رئیس کمیسیون معدن اتاق ایران گفت: ساختار نظام بانکی و مالیاتی کشور باید برای فعالان اقتصادی تغییر یابد تا فعالان هم وزن با دنیا باشند و بتوانند با آن‌ها رقابت کنند.

به گزارش ایرنا، بهرام شکوری روز پنجشنبه در همایش بزرگداشت روز صادرات استان کرمان افزود: دولت باید زیرساخت ها را برای فعالان اقتصادی ایجاد کند و همرایی بیشتری صورت بگیرد تا زمینه اشتغال و رفاه مردم فراهم ‌شود.

رئیس کمیسیون معدن اتاق ایران با بیان اینکه کرمان یکی از استان های معدن خیز کشور است اظهار داشت: باید این معادن ارزشمند را در چرخه تولید وارد کنیم تا زمینه صادرات و ارزآوری برای کشور فراهم شود.

شکوری ادامه داد: کل محدوده های معدنی در کشور پنج درصد از مساحت کشور است که ۵۰ درصد آن فعال و ۵۰ درصد غیرفعال است و در افق ۱۴۰۰ می خواهیم درآمدهای معدنی را جایگزین درآمدهای نفتی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز با بیان اینکه صادرات به عنوان موتور رشد اقتصادی مطرح است گفت: بسیاری از کشورها از صادرات برای رسیدن به نرخ های رشد بالاتر بهره مند شدند.

حسین مهرابی با تاکید بر اینکه صادرات می تواند نسبت به سایر فعالیت های اقتصادی رشد پایدارتر و بلندمدت دارتری ایجاد کند تصریح کرد: آرزوی دیرینه رها شدن از بیماری هلندی (بیماری هلندی مفهومی است که در آن یک پدیده اقتصادی توصیف می شود که در آن توسعه سریع یک بخش از اقتصاد به ویژه منابع طبیعی موجب کاهش در بخش های دیگر می شود) و خارج شدن از صادرات نفتی است و تراز تجاری غیرنفتی باید برای خروج از این بیماری تقویت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه دست اندرکاران نسبت به بخش زیادی از مشکلات صادرکنندگان آگاه هستند گفت: به دنبال حل مشکلات در حوزه صادارات در داخل استان کرمان هستیم و مشکلات در سطح ملی و خارجی نیز باید پیگیری ‌شود.

مهرابی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه صادرات باید دسته بندی شوند تا در راستای رفع آنها اقدام شود بیان داشت: تصمیمات کلان نیاز است به تصمیمات منطقه ای تبدیل شوند و در این تصمیمات استان کرمان را باید با توجه به شرایط و فرصت های خودش تجزیه و تحلیل کنند.

وی به نقش صادرات در حوزه اشتغال تاکید کرد و گفت: صادرات به رشد اشتغال استان کرمان کمک و واردات بیکاری را وارد می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


10 سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور