گزارش تنها مسابقه درگ کشوری در سال 99؛ سه.دو.یک شتاب


سال 99 از منظر علاقمندان به رویدادهای ورزشی سال دوری از حضور در ورزشگاه‌ها و کاهش مسابقات در بسیاری از رشته‌ها بوده است. در برخی از رشته‌ها حتی مسابقه مهم و بزرگی برگزار نشد و دلیل آن نیز کاملا روشن بود: «شیوع ویروس...

سال 99 از منظر علاقمندان به رویدادهای ورزشی سال دوری از حضور در ورزشگاه‌ها و کاهش مسابقات در بسیاری از رشته‌ها بوده است. در برخی از رشته‌ها حتی مسابقه مهم و بزرگی برگزار نشد و دلیل آن نیز کاملا روشن بود: «شیوع ویروس کرونا».

به گزارش خبرنگار تابناک ورزشی، با این اوصاف برخی از رشته‌های ورزشی در نیمه دوم سال توانستند تعدادی مسابقه قابل اعتنا برگزار کنند. چند هفته قبل در پیست مجموعه ورزشی آزادی، مسابقه اتومبیلرانی رِیس (سرعت) برگزار شد و غرش خودروهای مسابقه‌ای پس از مدت‌ها شنیده شد. حالا و در بخش مسابقات دِرگ (شتاب) نیز مسابقه‌ای در حال برگزاری است که تا حدی رخوت را از این رشته ورزشی پرطرفدار دور می‌کند، البته بدون حضور تماشاگر.

گزارش تنها مسابقه درگ کشوری در سال 99؛ سه.دو.یک شتاب

پس از تغییراتی که با حضور سرپرست جدید فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی در پاییز گذشته روی داد، برخی از کمیته‌های این فدراسیون دستخوش تحولاتی شدند و در کمیته مسابقات درگ نیز سامان خنجری، قهرمان نام‌آشنا و رکورددار ایران، سرپرستی ریاست این کمیته را برعهده گرفت. بر این مبنا، مسابقه اخیر شتاب (دِرگ) با عنوان کاپ دسته‌جات آزاد کشوری (NDRC) و در دو بخش 200 و 400 متر در دستور کار قرار گرفت و بخش اول این مسابقه یعنی رقابت‌های 200 متر با تقاضای بیش از 70 نفر و نهایتا 44 شرکت‌کننده که به موقع ثبت‌نام کردند، برگزار شد.

این مسابقه در بخشی از پیست اتودرام آیلند واقع در همسایگی شهرک پرند برگزار شد و پس از مدت‌ها، شرکت‌کنندگان با فرمی جدید در ثبت‌نام و پرداخت ورودیه مسابقه به حساب فدراسیون، با شفافیت مالی بیشتری قدم به عرصه رقابت گذاشتند. در عین حال برای نخستین بار است که این مسابقه در ایران در دو بخش 200 متر و 400 متر و تحت قوانین فدراسیون جهانی (FIA)، نهاد NHRA و آیین‌نامه فدراسیون انجام می‌گیرد. در بخش 200 متر مسابقات در 4 کلاس رسمی به اضافه کلاس اختصاصی بانوان برگزار شد و شرکت‌کنندگان طی 2 روز رقابت، برندگان خود را شناختند.

گزارش تنها مسابقه درگ کشوری در سال 99؛ سه.دو.یک شتاب

به نظر می آید این آخرین مسابقه در کلاس غیررسمی بانوان در مسابقات درگ باشد چون این کلاس قهرمانی کشور ندارد و عنوان غیررسمی نیز جایی ثبت نمی‌شود. به احتمال فراوان در مسابقات سال آینده بانوان در مسابقات رسمی و کلاس‌بندی‌های رسمی حضور خواهند یافت و با آقایان رقابت واقعی خواهند داشت و این موضوع می‌تواند به ارتقای مهارت آنها منجر شود. مسابقه اخیر نیز برای اولین بار به صورت درست و رسمی و به صورت حذفی بین بانوان برگزار شد که برای آنها تازگی داشت و با وجود برخی مخالفت‌ها با رضایت شرکت‌کنندگان همراه شد.

قرار بود مسابقه 400 متر امروز و فردا در پیست آیلند برگزار شود که به دلیل بارندگی و با تشخیص مدیر مسابقه، این رقابت هیجان‌انگیزتر در روزهای جمعه و شنبه یعنی یکم و دوم اسفند برگزار می‌شود. در پایان مسابقات 200 متر، برندگان کلاس‌های مختلف به این شرح است:

*کلاس اختصاصی بانوان: نازنین زارع

*کلاس ٢٠٦جی تی: محمد نوذری

*کلاس ٨ سیلندر: علی اکبر کمالی

*کلاس ٤و٦ اتمسفر: دیفرانسیل عقب شهریار کریمی

*کلاس ٤ و ٦ اتمسفر: دیفرانسیل جلو محمد نوذری

گزارش تنها مسابقه درگ کشوری در سال 99؛ سه.دو.یک شتاب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «مژگان زن رضا پروانه» سریال پوست شیر بعد 2 سال / چجوری این همه تغییر کرد ؟! ...