صلح و سازش چهار طایفه رهاورد همایش سران طوایف شرق کرمان اعلام شد


صلح و سازش چهار طایفه رهاورد همایش سران طوایف شرق کرمان اعلام شد

کرمان - ایرنا - رییس دادگستری شهرستان ریگان با اشاره به اثرات ماندگار میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در این شهرستان شرقی استان کرمان، گفت: در جریان برگزاری چهارمین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان صلح و سازش بین چهار طایفه در شرق استان کرمان برقرار شد.

به گزارش ایرنا، امین سلطانی زرندی شامگاه پنجشنبه در تشریح این خبر به رسانه ها با اشاره به این مطلب که صلح و سازش ایجاد بین دو طایفه پس از ۱۳ سال حاصل شده است، افزود: در جریان یک پرونده قتل، متهم ۱۳ سال در زندان بوده است و برغم پرداخت مبلغی معادل ۱۰ میلیارد ریال موفق به جلب رضایت اولیای دم نشده بود که در قالب میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار و با همکاری ریش سفیدان و سران قبائل این منطقه، صلح وسازش بین این دو طایفه برقرار و مبالغ پرداختی از سوی خانواده قاتل نیز به آنها بازگردانده شد.
وی ادامه داد: صلح و سازش دیگر نیز در بین دو طایفه برقرار شده که به دلیل اختلافات خانوادگی سالهای متمادی درگیر منازعات مختلف بوده اند.
رییس دادگستری شهرستان ریگان تصریح کرد: در راستای برگزاری چهارمین گردهمایی علماء و سران طوایف شرق استان کرمان طی هفته جاری عاملان دو قتل دیگر نیز از سوی سران طوایف شرق استان به دستگاه قضایی معرفی شده اند.
سلطانی زرندی تاکید کرد: نقش سران طوایف جنوب و شرق استان در مراحل تحقیق، شناسایی و دستگیری عاملان رخدادهای امنیتی، پیشگیری از منازعات قومی و تحویل سلاح های غیرمجاز نقشی برجسته و اثرگذار است که به برکت میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار حاصل شده است.
میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار به اهتمام دادگستری کل استان کرمان پایه گذاری شده و با همراهی و همکاری اعضای شورای تامین و سران طوایف، معتمدان، متنفذین و ریش سفیدان جنوب و شرق استان در حال اجراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم