اشتغال به تحصیل 74 دانشجوی خارجی در دانشگاه  علوم پزشکی کردستان


اشتغال به تحصیل 74 دانشجوی خارجی در دانشگاه  علوم پزشکی کردستان

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: در حال حاضر 74 دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

یدالله زارع زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وظایف و سابقه امور بین‌الملل دانشگاه، اظهار کرد: مدیریت امور بین‌الملل از سال ۹۸ فعالیت‌های خود را باهدف توسعه بین‌المللی و گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه در حوزه‌های منطقه ایی و بین‌المللی آغاز کرده است.

وی به نحوه پذیرش دانشجوی خارجی گریزی زد و گفت: فرایند پذیرش دانشجویان بین‌الملل به‌صورت الکترونیک و از طریق وب‌سایت و ایمیل رسمی دانشگاه انجام می‌شود.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان، افزود: متقاضیان غیر ایرانی تحصیل در دانشگاه می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه اطلاعات لازم را شامل ظرفیت رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف، فرم‌های ثبت‌نام، شهریه تحصیلی و شیوه‌نامه پذیرش دانشجویان بین‌الملل در هرسال تحصیلی کسب کنند پس از بررسی مدارک ارسالی، مطابق قوانین و ضوابط موجود در آیین‌نامه و شیوه‌نامه‌های مصوب، پذیرش اولیه تحصیلی به متقاضیان واجد شرایط اعطا می‌شود.

زارع زاده سهم دانشجویان خارجی از کل دانشجویان دانشگاه را ۲ درصد بیان کرد و گفت: در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی کردستان ۷۴ دانشجوی خارجی دارد که بیشتر آن‌ها از اقلیم کردستان حضور پیداکرده و مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید (۴۰۰- ۹۹) دانشجویان بین‌الملل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری، کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی، کارشناسی ارشد میکروبیولوژی، کارشناسی علوم آزمایشگاهی و هوشبری و دکترای تخصصی پزشکی سلولی و مولکولی جذب‌شده‌اند.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: افزایش تعداد دانشجویان بین‌الملل در رشته‌ها و مقطع‌های مختلف، موقعیت‌یابی و پایش وضعیت شاخص‌های ارتقای دانشگاه در دستگاه‌های رتبه‌بندی بین‌المللی، فراهم‌سازی زمینه گسترش تبادلات علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه با کشورهای هدف ازجمله برنامه‌های گسترش همکاری‌های بین‌المللی است.

زارع زاده در پاسخ به این پرسش که نگرش شما به اقلیم کردستان به‌عنوان یک فرصت برای صادرات علم، صنعت و تکنولوژی چگونه است، خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک فرصت برای صادرات علم، صنعت و تکنولوژی مطابق برنامه اقدامات راهبردی وزارت متبوع به اقلیم کردستان عراق نگاه می‌کنیم چراکه اقلیم در کنار سایر مناطق یکی از حوزه‌های هدف دانشگاه علوم پزشکی کردستان در برنامه‌های بین‌المللی سازی است و این مدیریت در تلاش است بسترهای لازم را جهت توسعه همکاری‌ها با دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق ایجاد کند.

وی در پایان یادآور شد: همواره این مدیریت برای تبادل استاد و دانشجو، جذب دانشجویان بین‌الملل و همکاری‌های علمی و آموزشی برنامه‌ریزی کرده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ماجرای خودکشی دختر 19 ساله از روی پل پیرنیا شیراز