آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب شادگان مشاهده نشد


آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب شادگان مشاهده نشد

آبادان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان به پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش این شهرستان اشاره کرد و گفت: مورد مشکوکی از شیوع این بیماری در حیات وحش تالاب شادگان گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان رحیم مجدمی شنبه اظهار داشت: برای بررسی وضعیت پرندگان در تالاب شادگان، یک تیم مشترک با حضور کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست، محدوده تالاب شادگان را از نظر جمعیت پرندگان به صورت هفته‌ای مورد پایش قرار می‌دهند.

وی افزود: در بررسی پایش های این گروه‌ تاکنون هیچ موردی از مرگ و میر پرندگان و یا تغییر رفتار آنها در محدوده تالاب شادگان مشاهده نشده است و این امر نشان می‌دهد که این زیستگاه‌ عاری از این نوع بیماری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان یادآور شد: در این راستا شبکه های دامپزشکی و اداره محیط زیست شهرستان شادگان با دریافت هرگونه گزارش تلفات غیر عادی نسبت به انجام بازدید و در صورت لزوم نمونه برداری اقدام

می‌کنند.

مجدمی در پایان گفت: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرایت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان توسط شبکه دامپزشکی و اداره محیط زیست با همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در دست انجام است.

تالاب بین‌المللی شادگان با ۴۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین المللی است.

این تالاب از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با آب‌ شیرین، لب‌شور و ‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است.

تالاب شادگان همه ساله با آغاز فصل پاییز میزبان انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر از مناطق سردسیر سیبری، روسیه، آسیای میانه و مناطق داخلی ایران است.

تالاب شادگان به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان محل زیست بیش از ۱۱۰ گونه گیاهی، ۱۷۴ گونه پرنده بومی و مهاجر شامل گیلانشاه و اردک مرمری، ۳۶ گونه پستاندار، سه گونه دوزیست و ۹ گونه خزنده است.
تالاب بین‌المللی شادگان از شمال به شادگان، از جنوب به رودخانه بهمنشیر و از سمت غرب به جاده دارخوین، آبادان و آب‌های خورموسی محدود می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تشکر رسمی از معلم؛ 20 متن متفاوت و جدید