شیوع کرونای انگلیسی تمام گروه‌های سنی را درگیر می‌کند


شیوع کرونای انگلیسی تمام گروه‌های سنی را درگیر می‌کند

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و کسبه گفت: در صورت شیوع کرونای انگلیسی ،تمامی سنین بویژه سنین پایین درگیر خواهند شد.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا تشریح کرد: سرعت شیوع این ویروس نیز بمراتب بالاتر از کرونا بوده و لازم است خانواده‌ها حساسیت بیشتری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشند.

وی بیان کرد: با اینکه هنوز این ویروس وارد استان نشده،ولی باید با پرهیز از برگزاری اجتماعات غیرضروری و تشدید پروتکل‌های بهداشتی از ابتلا به این ویروس جلوگیری کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ویروس کرونای انگلیسی در برخی استان‌های کشور مشاهده شده است، افزود: باید حساسیت‌ها نسبت به جلوگیری از شیوع این ویروس در استان بیشتر شده و تمام مردم اعم از کسبه و بازاریان ، فعالان رسانه‌های مجازی و صدا و سیما باید فعال باشند.

بهنامجو اظهارکرد: اگر ویروس انگلیسی در استان شیوع یابد ، وضعیت کرونایی استان به مراتب شدیدتر از پیک‌های قبلی خواهد شد و میزان مرگ و میر نیز در بین همه گروه‌های سنی اتفاق می‌افتد.

او گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که در استان از وضعیت کرونا از سوی بسیجیان و کادر درمانی انجام می‌شود ، در سه هفته اخیر تعداد ۱۶۰ تا ۱۷۵ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این وضعیت برای استان خطرناک است ، افزود: باید با رعایت پروتکل‌ها تعداد بستری را به زیر ۶۰ نفر برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به ورود ویروس انگلیسی به کشور گفت: اگر این ویروس وارد استان شود ، سنین پایین را تحت‌تاثیر قرار داده و درگیر خواهد کرد.

شهرام حبیب‌زاده افزود: توجه دقیق به رعایت پروتکل‌ها، اجرای منظم محدودیت‌های تردد ، استاندارد کردن پروتکل‌ها و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها در اماکن عمومی از جمله اقداماتی است که باید برای کنترل وضعیت استان انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حوزه درمان از آرامش نسبی برخوردار است ، تصریح کرد: در صورت شیوع ویروس انگلیسی ممکن است تخت‌های بیمارستانی را جوانان پر کنند.

حبیب‌زاده افزود: در حال حاضر میزان ورودی روزانه به بیمارستان‌ها برای بستری ۲۰ تا ۳۰ نفر و میزان فوتی‌ها بین یک تا سه نفر در نوسان است.

وی گفت: تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز ۴۵ نفر بوده و فعلا فشاری بر روی کادر درمان احساس نمی‌شود.

به گفته وی ، در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۳ بیمار جدید به بیماران کرونایی استان افزوده شدند و هم اکنون ۱۶۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند.

در همین مدت ۲۰ نفر از بیماران با حال مساعد نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شده و ۲ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)