وضعیت کرونا در زنجان بسیار شکننده است


وضعیت کرونا در زنجان بسیار شکننده است

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به افزایش شمار موارد سرپایی کرونا گفت: وضعیت همه گیری کرونا در استان بسیار شکننده است و در صورتی بی توجهی شهروندان موج چهارم رخ خواهد داد.

دکنر محمدرضا صائینی روز شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت استان افزود: طبق تحلیل‌ها و بررسی ها، اگر پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی به‌صورت جدی رعایت نشود، با توجه به افزایش سرپایی بیماران کرونایی در استان، به احتمال زیاد پیک چهارم کرونا به وقوع خواهد پیوست.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر با افزایش موارد مثبت سرپایی و ضریب نفوذ بیماری کرونا در شهرستان‌ها، در صورت رعایت نکردن اصول اولیه بهداشتی، اوج گیری کرونا در استان دور از ذهن نیست.

این مسوول، با اشاره به اینکه ضریب نفوذ کرونا در حوزه سرپایی در شهرستان‌های استان رو به افزایش است، ادامه داد: ویروس کرونا با یک سرعتی حرکت می‌کند که اگر ما بتوانیم با سرعت بیشتری و با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی آن را مهار کنیم، موفق خواهیم شد.

وی اظهار داشت:وضعیت کرونا در استان بسیار خطرناک است، بطوری که روز گذشته در مراسمی ۱۵ نفر حضور داشتند، تست کرونای هشت نفر از آنان مثبت شده بنابراین باید از شرکت و برگزاری هرگونه مراسم تجمعی اجتناب کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: زمانی که بیماران مبتلا به کرونا به مرحله بستری در بیمارستان می‌رسند، ویروس حدود ۴۵ درصد ریه را درگیر می‌کند و میزان اکسیژن خون به کمتر از ۹۳ درصد می رسد و به تدریج درگیری کامل به وقوع می پیوندد.

به گفته صائینی متاسفانه بین ۹ تا ۱۰ درصد موارد بستری در بیمارستان منجر به فوت می‌شود، بنابراین برای پیشگیری از مرگ و میر باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد.

وی، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تغییر رنگ شهرستان‌های استان، را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم، چرخه اقتصادی و مالی جامعه در این روزها افزایش می‌یابد، به هیچ عنوان به دنبال تعطیل کردن صنوف نیستیم، اما اگر رنگ‌بندی شهرستان‌های استان به رنگ نارنجی و قرمز تبدیل شود برای حفظ جان مردم ناچار محدودیت‌های گذشته برقرار می شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش موارد مثبت سرپایی نشان‌دهنده گردش بالای ویروس در استان است و هم استانی ها برای غلبه به این ویروس مهلک، ساده انگاری نکنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی