اسرائیل و حزب الله آماده جنگی تازه می شوند؟!


اسرائیل و حزب الله آماده جنگی تازه می شوند؟!

طبق اظهار ارتش اسرائیل، نیروهای دفاعی کشور این هفته مانور غیرمترقبه سه روزهٔ خود، که تهدیدی صریح علیه گروه تروریستی لبنانی بشمار است، شبیه سازی نبردی بزرگ علیه حزب الله، شامل حمله نمایشی به حدود 3000 هدف در یکروز می شد را به پایان رساند. اسرائیل هفته ها است که با برگزاری مانورهای پی در پی به دنبال بالا بردن آمادگی خود برای هرگونه درگیری احتمالی...

نواندیش: طبق اظهار ارتش اسرائیل، نیروهای دفاعی کشور این هفته مانور غیرمترقبه سه روزهٔ خود، که تهدیدی صریح علیه گروه تروریستی لبنانی بشمار است، شبیه سازی نبردی بزرگ علیه حزب الله، شامل حمله نمایشی به حدود ۳۰۰۰ هدف در یکروز می شد را به پایان رساند.

به گزارش آریا سعادتمند از سرویس بین الملل نواندیش، رسانه صهیونیستی تایمز آف اسرائیل در مورد احتمال رویارویی اسرائیل و حزب الله نوشت: حادثهٔ فرضی که بانی جنگ ساختگی شد، شلیک حزب الله به هوانورد اسرائیلی و تخریب آن بود اقدامی که گروه شبه نظامی لبنانی اوایل ماه جاری به انجام آن کوشید و به پهباد هرون نیروی دفاعی با موشک ضدهوایی شلیک کرد.

اسرائیل و حزب الله آماده جنگی تازه می شوند؟!

افسر نیروی هوایی که در این مانور شرکت داشت، و تنها با درجه نظامی و حرف اول عبری نامش، «یود»، از او یاد می شود، گفت این مانوری گسترده بود. سناریویی که باعث انجام این مانور شد، حمله موشک زمین به هوای حزب الله علیه پهباد اسرائیلی بود. نیروی هوایی برای تلافی آماده شد، و طی آن حملات افزوده ای نیز علیه یک هوانورد دیگر صورت گرفت.

در این تمرینات، ما عملیاتی را شبیه سازی کردیم که تمامی نیروی دفاعی کشور هنگام گذر از دوران صلح به دوران جنگ انجام می دهد تا با اینگونه تهدیدات، اینگونه تهاجمات علیه هوانوردهای ما مقابله کند.



بنا به اظهار نیروهای دفاعی اسرائیل، دهها هوانورد، از جت های جنگنده، هواپیماهای باری، هلیکوپتر و پهباد در این مانور که «گل سرخ جلیله» نام گرفت، شرکت داشتند.

اسرائیل هفته ها است که با برگزاری مانورهای پی در پی به دنبال بالا بردن آمادگی خود برای هرگونه درگیری احتمالی با حزب الله است، همزمان حزب الله نیز در بالاترین سطح هشدار قرار دارد، با این وجود به نظر نمی رسد دو طرف در مقطع فعلی تمایلی به روبارویی داشته باشند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقوع حادثه امنیتی جدید در سواحل یمن