زمین‌های قولنامه‌ای جوانرود تعیین تکلیف می‌شود


زمین‌های قولنامه‌ای جوانرود تعیین تکلیف می‌شود

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه گفت: با ساز و کارهای قانونی عزم ما برای حل مشکلات املاک قولنامه در جوانرود جزم است و با همکاری دستگاه‌ها وشهرداری زمین‌ها و املاک قولنامه‌ای این شهرستان قدم به قدم تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ «حسین بشیری» روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات املاک قولنامه‌ای شهرستان جوانرود در سرسرای فرمانداری این شهرستان، به تعیین تکلیف زمین‌های قولنامه‌ای در پلاک‌های ۱۲۴ و ۱۲۱ شهر جوانرود اشاره کرد و افزود: زمین‌ها و املاک قولنامه‌ای در این پلاک‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

وی در خصوص تعاونی مشاغل فنی و اقتصادی نیز گفت: با عزمی که ما برای تعیین تکلیف املاک قولنامه‌ای در استان و شهرستان جوانرود داریم زمین‌های این تعاونی هم تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد استان کرمانشاه یادآور شد: تاکنون ۲۴۰ هکتار اراضی قولنامه‌ای در شهر کرمانشاه سنددار شده و عزم ما برای سنداردار کردن زمین‌های قولنامه‌ای در شهرستان‌های استان جزم شده است.

فرماندار جوانرود نیز با یادآوری مشکلات اراضی قولنامه‌ای در این شهرستان گفت: تعیین تکلیف زمین‌های قولنامه‌ای مهمترین مطالبات مردم و گامی در جهت رضایتمندی شهروندان جوانرودی است.

«رستگار یوسفی» به مشکلات تعاونی مشاغل فنی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: این تعاونی از سال ۸۷ تاسیس و به علت سند قولنامه‌ای و تاکنون بلاتکیف مانده که تعیین تکلیف آن علاوه بر رضایتمندی مردم مشکلات مشاغل مزاحم را در شهر جوانرود برطرف خواهد کرد.

وی همچنین بر ضرورت تعیین تکلیف اراضی جنب دادگستری و پلاک ۱۲۱ و سایر پلاک‌هایی که با مشکل مواجه هستند تاکید کرد و اظهار داشت: تعیین تکیف اراضی قولنامه‌ای خواست عمومی مردم و شهروندان جوانرودی است.

رییس دادگستری شهرستان جوانرود هم با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف املاک قولنامه‌ای گفت: بیشتر پرونده‌های موجود در دادگستری این شهرستان مربوط به دعاوی ملکی است.

شفیعی افزود: از ۴۰۰ پرونده حقوقی در دادگستری جوانرود ۳۰۰ تا ۳۵۰ پرونده مربوط به اختلافات ملکی است و این مهم بیانگر اهمیت تعیین تکلیف املاک قولنامه‌ای را می‌رساند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تجلیل از چهره ماندگار هوره، سیدقلی کشاورز