پپ گواردیولا: فرناندینیو می تواند مربی خوبی شود، شاید حتی جای مرا بگیرد!


مربی منچسترسیتی اذعان کرد که فرناندینیو کاپیتان فعلی تیمش اگر بخواهد می...
مربی منچسترسیتی اذعان کرد که فرناندینیو کاپیتان فعلی تیمش اگر بخواهد می تواند تبدیل به یک مربی فوق العاده...

فرناندینیو، هافبک برزیلی باشگاه منچسترسیتی از زمانی که در سال 2013 به این باشگاه آمده است، تبدیل به یکی از مهره های کلیدی این تیم شده و توانسته در این سال ها به سه قهرمانی پیاپی برسد. او در رختکن هم یکی از رهبرهای تیم محسوب می شود و در این فصل نیز کاپیتان اصلی تیم بوده است.

در حالی که قرارداد این بازیکن 35 ساله در پایان فصل با منچسترسیتی به پایان می رسد، هنوز مشخص نیست این بازیکن برزیلی چه تصمیمی برای آینده خود دارد. اوایل این ماه خبرهایی مبنی بر پیشنهاد پپ گواردیولا به فرناندینیو برای پیوستن به کادر مربیگری سیتی به گوش رسید و حال مربی اسپانیایی می گوید اگر فرناندینیو تصمیم به مربیگری بگیرد، شغل خودش هم در خطر خواهد بود:

نمی دانم فرناندینیو دوست دارد مربی شود یا نه اما اگر چنین تصمیمی بگیرد، توانایی این کار را دارد. شاید حتی جای مرا بگیرد و مربی اصلی باشگاه شود! اگر شوخی را کنار بگذاریم. وقتی کاپیتان تیم باشید، الزاما باید بتوانید نقش ها و تاکتیک ها را درک کنید...

با وجود اهمیت فرناندینیو برای سیتی، این بازیکن در فصل جاری زیاد در ترکیب پپ به میدان نرفته است که دلیل آن بیشتر به خاطر عملکرد فوق العاده رودری، هم پستی اش بوده است. پپ گواردیولا با اشاره به این که فرناندینیو دیگر نمی تواند به اندازه دوران اولیه بازی اش به طور دائم در ترکیب برود، گفت:

خود فرناندینیو هم این موضوع را درک می کند. برای حضور در ترکیب اصلی باید جنگید اما او در حال حاضر نمی تواند مانند روزهای اول دوران بازی خود بجنگد و در تمام مسابقات به میدان برود. رودری توانایی این کار را دارد چون سنش کم تر است و تنها دلیلی که فرناندینیو کمتر بازی می کند همین است. فرناندینیو از همان روز اول حضور در سیتی می خواست در تمام مسابقات بازی کند اما این مسائل را درک می کند. وقتی به سن خاصی برسید، نمی توانید دیگر مانند 24 یا 25 ساله ها رفتار کنید.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید