اصلاح شیوه‌های آبیاری در حفظ درختان نقش بسزایی دارد


اصلاح شیوه‌های آبیاری در حفظ درختان نقش بسزایی دارد

شهردار نیشابور با بیان اینکه در پی توسعه سیستم آبیاری تحت فشار هستیم، گفت: تا خرداد ماه بخش عمده‌ای از بولوارهای شهر شامل سیستم تحت فشار آبیاری قرار خواهند گرفت و تمام پارک‌های احداث شده در سطح استاندارد نیز دارای سیستم آبیاری تحت فشار هستند.

علی نجفی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: در خصوص درختکاری در حال احداث هشت پارک و فضای سبز به همراه کاشت درخت در سطح نیشابور هستیم؛ علاوه بر این، فعالیت گروه‌های مردمی را داریم که برای کاشت درخت اعلام آمادگی کرده‌اند و ما نیز تعدادی نهال جهت کاشت ساختارمند در اختیارشان قرار می‌دهیم، البته با توجه به شرایط و وضعیتی که نسبت به پاندمی کرونا داریم، مقتضیات لازم را در نظر گرفته و بر اساس آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در مبحث درختکاری دو مسئله وجود دارد؛ یکی حفظ درختان و دیگری جلوگیری از قطع آن‌ها. مقوله حفظ درختان کاری زیرساختی و فرهنگی است. در حوزه نگهداری درختان، نیاز اولیه و پایه، آب است و اگر شیوه‌های آبیاری را اصلاح کنیم به نوعی در حفظ درختان نقش بسزایی ایفا کرده‌ایم. به جرات عرض می‌کنم ما بیشترین اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار به منظور انجام بهینه آبیاری فضای سبز را در این چند ساله انجام داده‌ایم و همچنان به جد در پی توسعه این سیستم آبیاری هستیم.

نجفی عنوان کرد: اگر بخواهم مصداقی عرض کنم، پروژه پارک ارغوان کاری است که در سطح کشور الگویی و نموداری است. ضلع غربی بولوار ۷۶ متری و به اندازه طول آن در حدود ۷ یا ۸ کیلومتر اجرا شده است و در ضلع شرقی همچنان در حال اجرا هستیم.

شهردار نیشابور در ادامه گفت: در سطح بولوارهای شهرک، بولوار جانبازان و فضل، در حال اجرا بوده و بولوار بعثت نیز به همین شکل و کارهای زیرساختی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: قبل از پایان مدیریت فعلی شهرداری نیشابور یعنی تا خرداد ماه بخش عمده‌ای از بولوارهای شهر شامل سیستم تحت فشار آبیاری قرار خواهند گرفت. تمام پارک‌های احداث شده در سطح استاندارد دارای سیستم آبیاری تحت فشار هستند و دیگر آبیاری هیچ کدام با سیستم آبیاری شلنگی نیست.

نجفی افزود: مبحث جلوگیری از قطع درختان نیاز به ابزار قانونی دارد که برای این کار از قانون کمیسیون ماده هفت که به نوعی قانون سلبی است بهره می‌بریم؛ ناگفته نماند که متاسفانه در سنوات گذشته در شهرداری نیشابور و شاید در خیلی از شهرهای دیگر، به آن توجه نمی‌شد. طبق این قانون، امسال به جد پیگیر جلوگیری از فعالیت متخلفان بودیم تا حدی که حتی برای جرم قطع درختان، جریمه‌هایی حتی تا چند ۱۰۰میلیون اعمال کردیم.

وی مطرح کرد: آنچه که از مردم طلب می‌کنیم این است که در نگهداری فضای سبز شهر ما را یاری کنند چون شهرداری به تنهایی نمی‌تواند و قطعا یاری مردم موثر است و این موضوعی است که مستقیما با سلامت مردم ارتباط دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی