چهار هزار تن جو یارانه‌ای در بین عشایر کرمانشاه توزیع شد


چهار هزار تن جو یارانه‌ای در بین عشایر کرمانشاه توزیع شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل امور عشایری کرمانشاه گفت: بیش از چهار هزار تن جو خوراک دام از ابتدای سال‌جاری تاکنون بین عشایر استان توزیع شده است.

بهزاد محمدی روز دوشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات عشایر منطقه ولدبیگی روانسر در روستای فیروزه این شهرستان افزود: علاوه بر این، سه هزار تن جو داخلی نیز توزیع شده و این خوراک دام به صورت بلغور شده و با نرخ هر کیلو ۲۶ هزار ریال در محل اسکان تحویل عشایر شده است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از عشایر استان، سه هزار تن جو دیگر خریداری شده که در آینده نزدیک توزیع می شود.

مدیرکل امور عشایری کرمانشاه اضافه کرد: شرایط کرونا موجب شده آیین های عزا و عروسی و واحدهای پذیرایی تعطیل شده و به همین دلیل مصرف گوشت قرمز پایین آمده و عشایر استان دام مازاد دارند.

محمدی اظهارداشت: عشایر استان سالیانه حدود ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ دام مازاد دارند و نیاز است مسوولین چاره اندیشی لازم را داشته باشند تا مشکلاتی مانند قاچاق دام را نداشته باشیم.

فرماندار روانسر نیز گفت: بازاریابی محصولات عشایر بسیار مهم است و کمک شایانی به تقویت بنیه اقتصادی آنها کرده و انگیزه تداوم فعالیت ها را دوچندان می‌کند.

سعدی مصطفی زاده افزود: عشایر این شهرستان در چرخه اقتصاد و توسعه نقش مهمی دارند و دستگاه های اداری باید به وظایف خدمات رسانی خود در قبال آنها بخوبی عمل کنند.

وی تصریح کرد: شهرستان روانسر هر سال در ایام بهار و تابستان پذیرای عشایر مهمان است و ضرورت دارد خدمات رسانی شایسته به آنها صورت بگیرد.

وی از احداث جاده عشایری در مراتع «چالابه» شهرستان روانسر خبر داد و تعیین تکلیف چشمه های محدوده روستای «پشت تنگ چشمه قلیجان» را خواستار شد.

۷۰۰ خانوار عشایری روانسر با سه هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت بیش از ۷۵ هزار راس دام دارند.

استان کرمانشاه ۱۴ هزار خانوار عشایر با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر در قالب ۱۴ ایل دارد که ۱.۵ میلیون واحد دامی در اختیار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022