استاندار: نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی در یزد افزایش می یابد


استاندار: نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی در یزد افزایش می یابد

یزد - ایرنا - استاندار یزد با اشاره به لزوم پیشگیری از شیوع موج چهارم کرونا، خصوصا کرونا جهش یافته از نوع انگلیسی گفت: نظارت‌ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی دوشنبه شب در نشست ستاد مقابله با کرونا در استان گفت: مسوولان همه دستگاه‌ها موظف هستند با نظارت دقیق در حوزه‌های مربوط به خود شرایط کنونی یزد را مدیریت کنند تا با کمترین مشکل شرایط موجود پشت سر گذاشته شود.

وی افزود: فعالیت اصناف تا ساعت ۳۰: ۲۰ دقیقه و زمان تردد افراد در شهرها هم تا ساعت ۲۱ است و ماموران راهنمایی و رانندگی با اعمال قانون و جریمه خودروها در زمان منع تردد نشان دهند، اعمال قانون در استان یزد جدی است.

وی با تاکید بر اینکه ساعت کار مطب‌ پزشکان هم همانند اصناف است، از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی خواست با اعمال نظارت بر این مراکز از تجمع افراد جلوگیری و با متخلفان برخورد کنند.

استاندار یزد با اشاره به فرارسیدن ماه‌ رجب از برگزار نشدن مراسم معنون اعتکاف خبر داد و از دستگاه‌های ذی ربط خواست بر مراسم مذهبی این ماه‌ به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت دقیق تری داشته باشند.

طالبی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر برخی مراکز نظیر رستوران‌ها، تالارها و باشگاه‌های ورزشی به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی شد، افزود: مسوولان و کارشناسان دستگاه‌های مرتبط با این مشاغل باید بر روند اجرای این شرایط نظارت دقیق تری داشته باشند.

وی همچنین از سازمان صنعت، معدن و تجارت ( صمت) استان خواست با نظارت دقیق بر مراکز توزیع میوه و گوشت در روزهای منتهی به سال نو از تجمع و ایجاد صف در این مراکز جلوگیری کنند.

استاندار یزد همچنین از مسوولان شهرداری‌های خواست به منظور پیشگیری از تجمع در معابر و رعایت دستور العمل‌ها، دست فروش‌ها را ساماندهی کنند.

هم اکنون ۱۷۵ بیمار مشکوک به کرونا در استان یزد بستری هستند که از این تعداد ۵۰ نفر به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل