خلاقیت نیاز امروز ورزش باستانی است


خلاقیت نیاز امروز ورزش باستانی است

سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: خلاقیت و نوآوری یکی از نیازهای امروز ورزش باستانی برای توسعه است.

مهرعلی باران‌چشمه روز گذشته (۴ اسفندماه) در حاشیه مجمع انتخابات هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان زنجان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ورزش باستانی یکی از رشته‌هایی است که به نام ایران ثبت شده است، افزود: همین موضوع باعث شده تا مردم عمیقاً به این رشته وابسته باشند.

وی با یادآوری اینکه این رشته از قدمت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: از این رو امروز ما وارثان رشته‌ای هستیم که به شکل امروزی در آن فعالیت صورت می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: مردم علاقه‌مند به رشته‌ای که از برخی مهارت‌ها که در جنگاوری‌ها و مبارزات از آن استفاده می‌شود، هستند و با توجه به اینکه این رشته، ریشه در اعتقادات ملت ایران دارد، به همین خاطر تعصب خاصی نسبت به آن دارند.

باران‌چشمه با بیان اینکه وقتی در برنامه‌ای چون عصر جدید، یکی از پنج اجرای راه یافته به فینال این مسابقات مربوط به رشته باستانی است، حاکی از آن است که خلاقیت و نوآوری در آن ورود پیدا کرده است، اظهار کرد: همین موضوع باعث علاقه‌مندی مردم به این اجرا شده است.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی تاکید کرد: معتقدیم ضمن حفظ روش‌های اصلی، برای اینکه بتوانیم مخاطبان زیادی را جذب کنیم، باید تغییراتی را در نوع تکنیک و اجرا ایجاد کنیم تا بر جذابیت آن بیافزاییم.

این فعال ورزشی خاطرنشان کرد: امروز برای توسعه این رشته در کشور و نیز صدور آن در آن سوی مرزها باید برخی از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها را ایجاد کنیم که خوشبختانه گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟