تکمیل پنج خانه عالم در مهریز به 15 میلیارد ریال بودجه نیاز دارد


تکمیل پنج خانه عالم در مهریز به 15 میلیارد ریال بودجه نیاز دارد

یزد- ایرنا- رییس اداره تبلیغات اسلامی مهریز گفت: برای تکمیل پنج خانه عالم در روستاهای کردآباد، کبک‌آباد، مرزعه هاجر، علی‌آباد چهل‌گزی و تنگچنار بخش مرکزی این شهرستان به 15 میلیارد ریال بودجه نیاز است .

خانه عالم با نظارت اداره تبلیغات اسلامی، همکاری دولت و همراهی خیران نیکوکار در روستاهای دوردست و محروم برای سکونت و انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی روحانیان اعزامی یا مستقر ساخته می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «صادق کیخا مومن » سه‌شنبه شب در نشست با خبرنگاران شهرستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد با اشاره به اینکه این تعداد خانه عالم ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ،افزود: همکاری خیران برای تکمیل این فضاها ضروری است .

وی ادامه داد: تاکنون ۹ خانه عالم در روستاهای پرجمعیت بخش مرکزی در دهستان های خورمیزات، تنگچار، ارنان، بهادران و میانکوه با همکار ی خیران و بخشی با همراهی مسوولان احداث و در راستای ارایه خدمات فرهنگی و تبلیغی و برنامه‌های مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسوول فرهنگی اظهار کرد: هم‌اکنون ۷۲ روحانی در شهر و روستاهای بخش مرکزی به تبلیغ و انجام امور فرهنگی مردم و جوانان مشغول هستند و ۱۲۱ هیات و تشکل مذهبی در شهرستان تشکیل شد که به مناسبت‌های مختلف به خصوص با همراهی نسل جوان فعالیت دارند.

کیخا مومن به وجود کرونا و ضرورت وظیفه همگانی در پیشگیری از آن اشاره کرد و گفت: امسال به خاطر همین موضوع مراسم معنوی اعتکاف در شهر و روستاهای شهرستان بر خلاف سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود و بر حسب ضرورت نسبت به انجام امور فرهنگی اقدام می شود.

وی از همکاری نهادهای فرهنگی، رسانه‌های گروهی و همراهی مسوولان امر با اداره تبلیغات اسلامیدر بخش‌های مختلف قدردانی کرد و یادآور شد: برای تحقق اهداف نظام و انقلاب‌اسلامی در حوزه فرهنگی به تداوم همدلی‌ها در سطح منطقه نیاز است .

تکمیل پنج خانه عالم در مهریز به 15 میلیارد ریال بودجه نیاز دارد

همچنین معاون عمرانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد در ۲۵ تیرماه امسال به ایرنا گفته بود: برای تکمیل ۱۳ خانه عالم در مناطق محروم و روستاهای دور افتناده شهرستان‌های بهاباد، مهریز، تفت، خاتم، اشکذر و ابرکوه به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بودجه نیاز است .

کاظم تفتی پور با اشاره به اینکه تاکنون برای ساخت این خانه‌ها با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی هفت میلیارد ریال هزینه شد، افزود: برای تکمیل این تعداد خانه عالم در ۱۰ شهرستان استان به خصوص در روستاهای محروم و دوردست به همکاری خیران در کنار بودجه دولتی نیاز است.

این مسوول اظهار کرد: تاکنون ۷۲ خانه عالم در استان احداث که مورد استفاده روحانیان برای فعالیت‌های فرهنگی قرار می‌گیرد و ساخت خانه عالم در روستاها جزو برنامه‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی در استان‌هاست که همکاری مردم و مسوولان در این مورد ضروری است .

یزد حدود پنج هزار طلبه دارد که در ۴۰ مدرسه علوم دینی در حال تحصیل هستند و یک هزار و ۵۰۰ روحانی نیز دارد که مشغول تبلیغ معارف اسلامی هستند.

۸۷ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان یزد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند.

مرکز شهرستان مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت و ۳۰۰ مسجد در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!