رتبه بندی معلمان در کمیسیون علمی دولت نهایی شد


رتبه بندی معلمان در کمیسیون علمی دولت نهایی شد

وزیر علوم گفت: رتبه بندی معلمان در کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری دولت نهایی شده و مجلس به آن وارد خواهد شد.


وزیر علوم گفت: رتبه بندی معلمان در کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری دولت نهایی شده و مجلس به آن وارد خواهد شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه چهاردهم شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: بحث اصلی توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در مراکز تخصصی تربیت معلم است، بعد از فرمایشات معظم له روی این موضوع در وزارت علوم کار شده که البته نیازمند تکمیل و رفع نقص است.

غلامی افزود: در حال تکمیل نظارت‌ها هستیم تا در صورت نیاز وارد شورای عالی انقلاب فرهنگی و بررسی تخصصی شود و به واسطه آن تربیت معلم بر اساس تراز نظام اسلامی صورت پذیرد.

او با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما باید این باشد که مجموعه تربیت معلم را برای تربیت شایسته و نسل آینده آماده کنیم، گفت: جهان در سال‌های آینده با تغییر مواجه خواهد شد و به همین دلیل برای نسل جدیدی که تربیت می‌شوند باید اساتید دارای ظرفیت خوبی باشند.

وزیر علوم درباره نقشه راه دانشگاه شهید رجایی بیان کرد: باید نقشه راهی تعریف شود تا در بستر آن متوجه شویم آیا فردی که از دانشگاه خارج می‌شود می‌تواند آیندگان کشور را تربیت کند یا خیر، بنابراین ارزیابی‌ها بر اساس شاخص‌هاست و ما در این شاخص‌ها نقاط قوت و ضعف را بررسی می‌کنیم.

او با اشاره به رتبه‌بندی معلمان گفت: این موضوع در کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری دولت نهایی شده و مجلس به آن وارد خواهد شد، اگر این شاخص‌ها بررسی و نهایی شود، منظومه‌ای شکل می‌گیرد که حاصل آن معلم متخصص در رشته خود، توانمند در بحث تربیتی و تأثیرگذار برای آینده است.

بیشتر بخوانید

لایحه رتبه‌بندی معلمان هفته آینده روانه مجلس می‌شود/ اجرای طرح از بهار ۱۴۰۰

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر زیبای پرسپولیسی باتیپ و آرایش سرخپوستی ! / غوغا در استادیوم آزادی تهران !