بارگیری در راه آهن اراک 9 درصد افزایش یافت


بارگیری در راه آهن اراک 9 درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل راه‌آهن اراک گفت: میزان بارگیری در راه‌آهن این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش یافت.

«حمید گوگوچانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۹۹۱ هزار و ۷۶۶ تن بار از ابتدای سال جاری تاکنون توسط راه‌آهن اراک بارگیری و به نقاط مختلف کشور حمل شد.

وی ادامه داد: میزان بار جابه جا شده توسط راه آهن اراک در مدت مشابه سال گذشته، ۹۱۰ هزار و ۶۱۶ تن بود.

مدیرکل راه‌آهن اراک خاطرنشان کرد: مازوت، گاز مایع، مواد شیمیایی و پتروشیمی از جمله مهمترین کالاهای جابه جا شده توسط راه‌آهن این شهرستان به نقاط مختلف کشور از جمله بندر شهید رجائی، ماهشهر، نکا و کشورهای آسیای میانه و ترکیه بوده‌ است.

گوگوچانی افزود: بار تخلیه شده در راه آهن اراک در این مدت ۲۴۲ هزار و ۶۱۵ تن و بار وارده چهار میلیون و ۶۲۸ هزار و ۸۲۱ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۷۴ و هشت درصد افزایش یافته‌ است.

وی یاد آور شد: میزان بار صادره در این مدت پنج میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۷۲ تن بود که حجم این محموله‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل راه‌آهن اراک افزود: میزان بار مرز به مرز نیز، امسال چهار میلیون و ۳۸۶ هزار و ۲۰۶ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته‌ است.

گوگوچانی گفت: تن کیلومتر مبدا و مقصد و تن کیلومتر مرز به مرز اداره کل راه‌آهن اراک در ۱۱ ماه امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۲ و ۲۱ درصد رشد داشته‌ است.
حوزه راه آهن اراک شامل ٥٥٨ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طرح ویژه نوروزی نظارت بر مواد غذایی در استان مرکزی آغاز شد