تولید در کشور گرفتار دلالیسم است


تولید در کشور گرفتار دلالیسم است

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، توجه به حوزه‌های فرهنگی را بسیار مهم دانست و گفت: امروز تولید در کشور ما گرفتار دلالیسم است و حوزه تولید برای کمک به اقتصاد کشور نیازمند فرهنگ‌سازی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «هدایت حاتمی» روز چهارشنبه در همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید در سرسرای اجتماعات دانشکده ادبیات دانشگاه رازی کرمانشاه، افزود: محور شعارهای ۲ سال اخیر مقام معظم رهبری در حوزه تولید بود و این مهم در دهه چهارم انقلاب حاوی نکات مهمی است.

وی با قدردانی از بانیان برگزاری همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید، گفت: این همایش می‌تواند برای تحقق اهداف رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید تلاش نماید و با بهره گیری از نظرات جامعه دانشگاهی آن را بارور کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، بهره‌وری در عرصه تولید را نیز مهم برشمرد و اظهار داشت: توجه به مقوله بهره‌وری و تولید با باور جهادی و فرهنگ جهادی می‌تواند منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید را محقق نماید و به طور قطع حاصل آن قدرت ملی خواهد بود.

حاتمی سپس به کار ارزنده یکی از اساتید دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: این استاد گرانمایه نقشه علمی دانش بنیان را در حوزه کشاورزی تدوین کرده بود که این مهم می بایست توسعه یابد، یعنی کشاورزی دانش بنیان می بایست در استان کرمانشاه تسری یابد.

کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

به گزارش ایرنا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی