رواج هنر در جامعه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد


رواج هنر در جامعه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: به هر میزان که هنر در جامعه رواج یابد، آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

احمد حسین فتایی در آیین تجلیل از برگزیدگان لرستانی چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان که امروز ششم اسفندماه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و روز پدر، اظهار کرد: هنرمندان استان در طی یک سال گذشته به‌خوبی خود را با شرایط موجود وفق داده و علی‌رغم بروز مشکلات، محدودیت‌ها و تعطیلی‌های گسترده به دلیل شیوع ویروس کرونا، در فضای مجازی به خلق آثار هنری پرداختند.

وی تصریح کرد: هنر علاوه بر انتقال مفاهیم ماندگار، تاب‌آوری اجتماعی را نیز افزایش می‌دهد و در شرایط موجود کشور، ایجاد نشاط و امید در جامعه و همچنین ترغیب مردم به رعایت دقیق پروتکل‌ها و محدودیت‌ها از وظایف هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه است که انصافاً به‌خوبی آن را جامه عمل پوشانده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس با اشاره به ظرفیت ویژه لرستان درزمینهٔ هنر موسیقی، خاطرنشان کرد: حفظ مقام‌های قدیمی و رواج آیین‌ها و رسوم بومی موردقبول جامعه در قالب موسیقی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مدنظر هنرمندان این رشته قرار گیرد.

فتایی اضافه کرد: لرستان در حوزه آموزش موسیقی از استان‌های سرآمد و مطرح استان است که نوجوانان و جوانان بسیاری را به این عرصه معرفی کرده که پس از طی مراحل مختلف و باپشتکار و تمرین و ممارست، می‌توانند به چهره‌های شاخص ملی و حتی بین‌المللی مبدل شوند.

فرید رحمتی معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تأکید بر نقش ویژه پدر و مادر در سوق یافتن فرزندان به سمت هنر و موسیقی، اظهار کرد: لرستان در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در شئون و جایگاه‌های مختلف خوش درخشید و حضور اساتیدی همچون علی‌اکبر شکارچی، رضا پرویز زاده و فرج علیپور در ترکیب هیئت‌داوران با درخشش جوانان هنرمند لرستانی در این جشنواره معنای کامل‌تری یافت.

وی خاطرنشان کرد: شش تن از هنرمندان لرستانی شرکت‌کننده در این جشنواره موفق به کسب رتبه‌های اول در بخش‌های مختلف شدند که به دلیل محدودیت‌های کرونایی در این جلسه از هنرمندان ساکن خرم‌آباد تجلیل شده و آیین تجلیل از سایر هنرمندان در شهرستان‌های محل سکونتشان برگزار می‌شود.

گفتنی است، در پایان این جلسه لوح و تندیس جشنواره و همچنین لوح سپاس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به حسین حسنوند و سینا احمدی، دو تن از برگزیدگان جشنواره اهداء شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند