سهمیه دارویی خراسان رضوی تحت‌الشعاع بدهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شرکت‌های پخش دارو


سهمیه دارویی خراسان رضوی تحت‌الشعاع بدهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شرکت‌های پخش دارو

نماینده خلیل‌آباد در شورای اسلامی خراسان رضوی با انتقاد از اینکه سهمیه دارویی استان تحت‌الشعاع بدهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شرکت‌های پخش دارو قرار گرفته است، گفت: در دوره‌ای رمدسیویر که داروی مخصوص بیماران مبتلا به کروناست در شهرستان بردسکن توزیع نشد و تامین این دارو به تعداد 5 و 10 عدد توسط راننده شبکه بهداشت با طی کردن 250 کیلومتر مسیر...

سید حسین بهشتیان امروز در جلسه شورای اسلامی خراسان رضوی که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در کنار معیشت و امنیت، سلامت هم اهمیت دارد. دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۳۰ میلیارد تومان به شرکت‌های پخش دارو در اول آذرماه بدهکار بود. این بدهکاری موجب شده دارورسانی از طریق مرکز تهران و استان خراسان رضوی تحت الشعاع قرار بگیرد.

وی بیان کرد: دست اندرکاران حوزه پخش دارو، مشکلات ناشی از بدهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را تایید می‌کنند و همچنین انجمن شرکت‌های پخش داروی استان نیز همین موضوع را تایید کرده‌اند.

نماینده شهرستان خلیل آباد در شورای اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: سهمیه دارویی استان درحال حاضر تحت الشعاع این وقایع قرار گرفته است؛ به عنوان نمونه در دوره‌ای رمدسیویر که داروی مخصوص بیماران مبتلا به کروناست در شهرستان بردسکن توزیع نشد و تامین این دارو به تعداد ۵ و ۱۰ عدد توسط راننده شبکه بهداشت با طی کردن ۲۵۰ کیلومتر مسیر بردسکن تا مشهد از داروخانه ۲۲ بهمن انجام شد.

دانشگاه کاشمر حفظ شود

حسن اعمی، نماینده کاشمر در شورای اسلامی خراسان رضوی درمورد مشکلات این شهر بیان کرد: جمعیت کاشمر طبق آخرین آمار سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت ۱۴۳ هزار و ۶۵۰ نفر است ولی در سال ۹۹ طبق آمار غیر رسمی به ۱۶۵ هزار نفر جمعیت رسیده است. کاشمر دومین شهر زیارتی استان و چهارمین شهر زیارتی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما دانشگاه شهرمان است که قرار است تعطیل شود و در مجموعه تربت حیدریه قرار بگیرد. دانشگاه دولتی کاشمر در آذرماه ۹۰ در رشته کارشناسی علوم مهندس آب شروع به فعالیت می‌کند و یکی از معدود دانشگاه‌هایی است که بر اساس نیازسنجی ایجاد شده است.

نماینده کاشمر در شورای اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: اولین رشته این دانشگاه مهندسی آب و کشاورزی بود. در حال حاضر رشته‌های علوم کامپیوتر، علوم مهندسی آب، مهندسی کامپیوتر، علوم ورزشی و ترجمه زبان هم در این دانشگاه دایر است. از سال ۱۳۹۲ این دانشگاه ۱۲۸ دانشجو داشته و درحال حاضر نزدیک به ۸۱۰ دانشجو دارد.

وی اضافه کرد: تا سال ۱۳۹۴ مشکلی در آموزش عالی کاشمر نبود ولی در سال ۱۳۹۴ ضوابطی به تصویب رسید که با ابلاغ آنها در تیرماه ۹۵ توسط وزیر، مشکلات این دانشگاه شروع می‌شود، جذب دانشجو و هیئت علمی متوقف شده و بودجه‌ای هم برای آن تعلق نمی‌گیرد.

اعمی بیان کرد: در سال ۹۹ صحبت از تجمیع دانشگاه آموزش عالی کاشمر با گناباد و تربت حیدریه می‌کنند. گناباد با توجه به امکانات و رایزنی‌هایی که داشت از این طرح مستنثی شد. از ریاست محترم شورای استان، خواهشمندم این دانشگاه در کاشمر حفظ شود.

گمرک تایباد هزار مالک دارد

رسول حیدری، نماینده شهرستان تایباد در شورای اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: برای تایباد باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم چون تکلیف ویژه‌ای برای گذاشته‌ایم. حجم بالایی از رفت‌وآمد، تجارت، تردد و فعالیت‌های اقتصادی در تایباد انجام می‌شود؛ بنابراین باید نگاه ملی به این شهرستان داشته باشیم. تایباد باید ویژه دیده شود تا اتفاق انفجار دوباره تکرار نشود.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۳۰۰۰ کامیون در مرز دوغارون تردد کرده و از مسیرهای عبور و مرور مردم محلی استفاده می کنند، ادامه داد: حجم زیادی از تجارت کشور از مرز دوغارون، در این شهرستان انجام می‌شود اما مردم محلی بهره‌ای از درآمدهای آن ندارند و چیزی از این درآمدها سر سفره مردم نمی‌آید. در یک کلام شهر تایباد صاحبی ندارد اما گمرک تایباد هزار مالک دارد.

راضیه علیرضایی، رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این جلسه اظهار کرد: در هر شهرستانی به ازای هر واحد صنفی به صورت میانگین حدود ۳۰ مشتری وجود دارد؛ یعنی هر مغازه‌ای که باز می‌شود، حداکثر ۳۰ نفر مشتری دارد.

وی ادامه داد: یک شاخص دیگر که باید در شهرستان‌ها به آن توجه داشته باشیم این است که چند درصد از واحدهای صنفی توزیعی‌ و چند درصد تولیدی هستند. درحال حاضر حدود ۸۴درصد توزیعی و حدود ۱۵درصد تولیدی‌اند. وقتی می‌گوییم اشتغال پایدار منظور این است که فرد بتواند بیمه شود و پس از ۳۰ سال کار، بازنشسته شود. یک شغل پایدار در کدام یک از مغازه‌های توزیعی ما اتفاق می‌افتد که برای ۳۰ مشتری باز می‌شوند؟

رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: من بیش از ۳۰سال در صنعت این استان و کشور کار کردم، همیشه این سوالم بوده که چرا شهر بیمارستان، درمانگاه، مدرسه، دانشگاه، خوابگاه و پارک دارد ولی دکه‌ای برای فعالیت اقتصادی ندارد.

گفتنی است؛ در این جلسه کلیات بودجه شورای اسلامی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329