استلانتیس پروژهٔ بازگشت پیکاپ میان سایز رم داکوتا را لغو کرد


استلانتیس پروژهٔ بازگشت پیکاپ میان سایز رم داکوتا را لغو کرد

تولید پیکاپ میان سایز دوج داکوتا در سال 2011 خاتمه یافت اما طی سال‌های اخیر شایعات زیادی در مورد بازگشت این پیکاپ شنیده‌ایم. حال اما گفته می‌شود استلانتیس پروژۀ بازگشت داکوتا را لغو کرده است. قبلاً گفته می‌شد رم داکوتا بر اساس جیپ گلادیاتور ساخته می‌شود و از همان پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 پنتااستار و … The post استلانتیس پروژهٔ بازگشت پیکاپ میان...

تولید پیکاپ میان سایز دوج داکوتا در سال ۲۰۱۱ خاتمه یافت اما طی سال‌های اخیر شایعات زیادی در مورد بازگشت این پیکاپ شنیده‌ایم. حال اما گفته می‌شود استلانتیس پروژۀ بازگشت داکوتا را لغو کرده است. قبلاً گفته می‌شد رم داکوتا بر اساس جیپ گلادیاتور ساخته می‌شود و از همان پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 پنتااستار و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده خواهد کرد. قرار بود این پیکاپ میان سایز در دو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک عرضه شود و احتمال ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۳ لیتری توربودیزل هم برای آن وجود داشت. همچنین امکان ارائهٔ یک نسخهٔ آفرودی و خشن بنام ربل هم با تعلیق ارتقاءیافته، محافظت از زیر بدنه و لاستیک‌های آفرودی وجود داشت.

استلانتیس پروژهٔ بازگشت پیکاپ میان سایز رم داکوتا را لغو کرد

بااین‌حال، به دنبال ادغام گروه PSA و FCA، این پروژه کنار گذاشته شده است. البته دلیل لغو این پروژه اعلام نشده اما محتمل‌ترین دلیل این است که استلانتیس از میزان فروش جیپ گلادیاتور راضی بوده و نیازی به عرضهٔ یک پیکاپ میان سایز دیگر برای رقابت با تویوتا تاکوما، فورد رنجر و شورلت کلرادو نمی‌بیند. سال گذشته گلادیاتور مجموعاً ۷۷ هزار دستگاه در بازار آمریکا فروش داشته که ۹۳.۶ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بوده است. با این فروش، جیپ ۱۳ درصد از بازار پیکاپ‌های میان سایز آمریکا را از آن خود کرده است. این در حالی است که سهم تاکوما از این بازار ۴۱ درصد، رنجر ۱۸ درصد و کلرادو ۱۷ درصد بوده است.

استلانتیس پروژهٔ بازگشت پیکاپ میان سایز رم داکوتا را لغو کرد


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی