معاون دادگستری همدان: بیشتر تبلیغات در فضای مجازی است


معاون دادگستری همدان: بیشتر تبلیغات در فضای مجازی است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: امروزه تبلیغات بیشتر وارد فضای مجازی شده و دستگاه‌های امنیتی باید به صورت ویژه بر این حوزه نظارت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: در انتخابات جاری باید مطابق توصیه رهبر معظم انقلاب با کمترین مشکل و حاشیه از آراء مردم امانت‌داری شود و لازمه تحقق این رسالت مهم هماهنگی میان تمامی دستگاه‌هاست.

وی که در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی با هدف اتخاذ تدابیر مناسب بمنظور پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی و برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در استان سخن می گفت، خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب بالندگی نظام می‌شود.

نجفی اضافه کرد: یکی از مهمترین رسالت ستاد ایجاد بستری مناسب برای حضور حداکثری و پرشور مردم در این جریان است زیرا یکی از شاخصه‌های پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش حیاتی مردم در این عرصه است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ادامه داد: با ایجاد بستری امن همچنین اطلاع‌رسانی و بصیرت‌افزایی در بین اقشار مختلف مردم انتخاباتی سالم خواهیم داشت همچنین باید فرهنگ صحیح تبلیغات نیز از جانب نامزدها به طرفداران آموزش داده شود تا از ایجاد تفرقه و حواشی جلوگیری شود.

وی ضمن اظهار امیدواری از برگزاری انتخاباتی پرشور با کمترین آثار و تبعات سوء در جامعه، یادآور شد: دستگاه‌های نظارتی باید با نگاهی کاملا بی طرفانه جریان انتخابات را رصد و در راستای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی با مستندات دقیق با خاطیان برخورد کنند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: قوانین مرتبط با انتخابات نیز استخراج شده و به زبان ساده عمومی در قالب‌هایی مانند انیمیشن، پیامک، خبری و تصاویر گرافیکی در رسانه‌ ملی و خبرگزاری‌ها منتشر خواهند شد تا از بروز جرائم انتخاباتی پیشگیری به عمل آید.

حسین عسگری، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان نیز در ابتدای این جلسه گفت: اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان همدان با هدف اتخاذ تدابیر مناسب با هدف پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی و اجرای بخشنامه قوه قضائیه تشکیل شده است.

وی افزود: این ستاد در راستای ایجاد هماهنگی میان اعضاء ستاد، اجرای قوانین مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌های مجلس همچنین پایش مداوم اقدامات در فضای حقیقی و مجازی، تبیین برنامه‌ها، انعکاس، اطلاع‌رسانی قوانین و مجازات مرتبط با جرائم انتخاباتی با انتخابات به آحاد مردم تشکیل شده است.

46

کد خبر 1489903

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جزیره کیش دارای بالاترین شاخصه های امنیتی در ایران است