12 درصد مشترکان کردستانی مشمول قبض رایگان آب می‌شوند


12 درصد مشترکان کردستانی مشمول قبض رایگان آب می‌شوند

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: حدود 12 درصد معادل بیش از 56 هزار و 800 مشترک خانگی این استان مشمول طرح آب امید شده و قبض آنان رایگان محاسبه می‌شود.

محمدحسین محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشترکانی که ماهانه کمتر از پنج مترمکعب (۵ هزار لیتر) آب مصرف کنند از طرح آب امید بهره‌مند شده و قبض آب بهای آنان رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به آغاز اجرای این طرح در دی ماه امسال، اضافه کرد: براساس طرح ذکر شده، مشترکان طبق میزان مصرف به چهار دسته کم مصرف(مشمول قبض رایگان)، خوش مصرف، پرمصرف و بدمصرف دسته بندی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت نیرو، مشترکان کمتر از پنج مترمکعب در ماه کم مصرف و با مصرف پنج تا ۱۵ متر مکعب در ماه به عنوان مشترک خوش مصرف شناخته شده و مشمول تعرفه عادی هستند.

محمدی با اشاره به اینکه الگوی مصرف آب به ازای هر خانواده ماهیانه ۱۵ مترمکعب است، افزود: چنانچه مشترکان خوش مصرف هم بتوانند میزان آب مصرفی خود را به کمتر از پنج متر مکعب در ماه کاهش دهند، مشمول قبض رایگان آب بها خواهند شد.

وی اظهار داشت: مشترکانی که میزان آب مصرفی آن‌ها در طول ماه بین ۱۵ تا ۳۰ متر مکعب باشد به عنوان مشترکان پرمصرف تلقی شده و علاوه بر افزایش هفت درصدی مشمول افزایش ۱۶ درصدی تعرفه‌ها می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان با اشاره به اینکه طرح آب امید فقط شامل مشترکان خانگی است، گفت: مشترکانی که میزان آب مصرفی‌ آنها در طول ماه بیش از ۳۰ مترمکعب باشد، بدمصرف محسوب شده و قبض آنان مشمول تعرفه پلکانی می‌شود.

بیش از ۴۷۴ هزار مشترک خانگی شهری و روستایی از خدمات شرکت آب و فاضلاب کردستان بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه