انسداد راه‌ها و قطعی برق روستاهای آستارا رفع شد


انسداد راه‌ها و قطعی برق روستاهای آستارا رفع شد

آستارا - ایرنا - ستاد مدیریت بحران آستارا اعلام کرد: راه برخی روستاهای کوهستانی که به علت بارش برف مسدود شده بود، با تلاش دستگاه‌های مرتبط بازگشایی شد و اداره برق نیز جریان برق چند روستا را که به دلیل سقوط درختان دچار قطعی شده بود، برقرار کرد.

معاون عمرانی فرماندار و عضو ستاد مدیریت بحران آستارا روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: راه روستاهای مشند، دمیراوغلی کش، خانه های آسیاب و هودول به دلیل بارش بیش از ۵۰ سانتیمتر برف مسدود بود و بازگشایی مسیرها با همت تیم راهداری و همکاری دهیاری و اهالی روستاها امروز پایان یافت.

وی بیان کرد: تمام مسیرهای روستایی باز است و تردد در آنها جریان دارد و ۲۵ راهدار همچنان در حال آماده باش هستند و در شبانه روز گذشته گزارشی از اسکان درراه ماندگان یا حادثه خاصی دریافت نشده است.

وی شاخه زنی نشدن درختان در برخی روستاها و شکسته شدن آنها بعد از بارش برف سنگین را زمینه ساز ورود خسارت به تاسیسات برق دانست.

مدیر امور توزیع برق آستارا در این خصوص گفت: روز گذشته خاموشی گسترده نداشتیم و خط اصلی برق دچار قطعی شده بود و ظرف ۲۰ دقیقه برقرار شد و در مسیر روستاهی کوهستانی که جریان برق به علت سقوط درختان دچار اختلال شده بود، همکاران با پای پیاده به رفع نقص اقدام کردند.

فرزین بهامین افزود: علت خاموشی ها سنگینی برف و سقوط درختان بر روی سیم ها و انشعابات بود و منجر به پارگی سیم فیدر پمپ بنزین در روستاهای هدول و تله خان شده بود و تا ساعت ۱۶ روز گذشته کلیه خاموشی های تک مشترک نیز برطرف شد.

فردین فرتوت نیا رئیس اداره هواشناسی آستارا دمای هوا را هشت درجه و میزان رطوبت آن را ۶۵ درصد اعلام کرد و از پیش بینی هوای صاف تا کمی ابری و یخبندان معابر برای امروز و فردا خبر داد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۲ شهر و ۶۲ روستا و ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ کیلومتر بزرگراه در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی