مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته


مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته

سمنان- ایرنا- کشف 14 تن مواد مخدر در استان، کاهش 40 درصدی بارندگی در استان، دستگیری 34 نفر از اراذل و اوباش در شاهرود، درگیری 36 روستای دامغان با بیماری سالک و ممانعت پلیس از 2800متر زمین‌خواری در مهدیشهر بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از دوم تا هشتم اسفند ۹۹ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی
کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان عصر جمعه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۶۶ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۲۴ هزار و ۹۶۵ نفر رسید.
بنابر این گزارش ویروس کرونا از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه جان کسی را در استان سمنان نگرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع این ویروس تا ظهر جمعه تعداد جانباختگان این بیماری در استان ۹۲۰ نفر باقی ماند.
* مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: ۱۲ هزار و ۸۱۲ حادثه دیده از ابتدای سال تا پایان بهمن ۹۹ امدادرسانی شدند که از این تعداد، ۱۹۳ نفر به مراکز درمانی استان انتقال یافتند.
* فرماندار دامغان گفت: امسال ۳۶ روستای شهرستان با حدود سه‌هزار هکتار سطح و بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت درگیر بیماری سالک هستند.
مهدی بندرآبادی عصر دوشنبه در نشست بررسی مشکلات بهداشت و درمان دامغان که در محل سالن همایش‌های دانشگاه دامغان با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان و معاون سیاسی و امنیتی استاندار برگزار شد، افزود: گسترش ابتلای مردم در شهرهای امیریه و دامغان و افزایش آمار در سال‌های آینده، نگرانی‌های ما را برای افزایش افراد درگیر در سال آینده دوچندان کرده است.
* سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بهداشتی و خدمات درمانی استان سمنان گفت: ۴۱ درصد تست مثبت سرپایی کرونایی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در ۶ شهرستان استان مربوط به شهر سمنان است.
فرشید فریور روز دوشنبه در نشست مدیریت مقابله کرونا شهرستان سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری ابراز داشت: داشت: انتقال ویروس در جمع های خانوادگی و اماکن پرتردد اتفاق می‌افتد و دورهمی خانوادگی مجاز نیست، افراد با علامت سرماخوردگی از نظر پزشکی مبتلا به ویروس کرونا محسوب می شوند و این افراد باید اقدامات لازم را انجام دهند.
* مظفر محمدخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: جمعیت هلال احمر استان سمنان ۶۳۶ مورد حادثه را تا پایان بهمن ۹۹ امداد رسانی کرد.
* جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۱۴ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال ۹۹ تا انتهای بهمن کشف شد.
سرهنگ سید علی میراحمدی روز شنبه به رسانه ها افزود: ۱۴ تن انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی ابتدای سال تا انتهاب بهمن با تلاش و اقدامات ماموران در این استان کشف شد.
* رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان گفت: زمین‌خواری ۲۸۶۲ متری به ارزش بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان مهدیشهر کشف شد.
سرهنگ محمداسماعیل حداد شنبه گذشته به رسانه ها افزود: در راستای اجرای ماموریت های پلیس امنیت اقتصادی کشف یک پرونده زمین‌خواری در شهرستان مهدیشهر در دستور کار قرار گرفت.
* فرمانده انتظامی شاهرود از شناسایی و دستگیری ۳۴ تن از اراذل و اوباش در طرح ضربتی پلیس در شهرهای شاهرود، بسطام و روستاهای توابع این بخش خبر داد.
سرهنگ علی کریمی دوشنبه شب با اعلام این خبر افزود: در این طرح پاتوق‌های اراذل و اوباش،کافه های غیرمجاز و مناطق آلوده شاهرود، بسطام و روستاهای توابع این بخش شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی شبانه مورد بازرسی قرار گرفت.
* رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان سمنان گفت: ۲ هزار خودرو در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن محدودیت کرونایی تردد شبانه طی ۲ هفته گذشته مشمول اعمال قانون و جریمه شدند.
سرهنگ محمد عباسی روز دوشنبه در نشست مدیریت مقابله کرونا شهرستان سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری ابراز داشت: تردد خودروها در محورهای درون شهری از ساعت ۲۱ تا سه صبح ممنوع بوده و رانندگان متخلف جریمه می‌شوند.

سیاسی
مدیرکل دفتر سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: تعداد شعبه‌های اخذ رای در انتخابات سال ۱۴۰۰ در استان نسبت به انتخابات چهارسال گذشته ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.
سید عباس دانایی روز دوشنبه به رسانه ها افزود: در انتخابات سال ۱۴۰۰ پیش بینی می شود تعداد شعب اخذ رای در استان سمنان به نسبت تعداد ۷۴۲ شعبه در انتخابات سال ۱۳۹۶ با ۱۵ درصد افزایش به ۸۵۴ شعبه افزایش یابد.‌

فرهنگی
مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: این حوزه در بخش آموزش و جذب طلبه و همچنین در فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی، به نسبت جمعیت، رتبه نخست کشور را دارد.
حجت الاسلام مهدی نجم روز یکشنبه در نشست خبری با اهالی رسانه در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان با بیان اینکه رتبه‌بندی‌ استان‌ها به صورت سالانه مشخص می‌شود ابراز داشت: از سال ۹۵ تا کنون رتبه نخست جذب طلبه به نسبت جمعیت در انحصار استان سمنان است و امید است با همکاری خبرگزاری‌ها، رسانه ها و آموزش و پرورش، سال آینده نیز این رتبه حفظ شود.
* معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ۶۵۰ باشگاه کتابخوان کودک و نوجوان امسال در این استان با هدف تقویت رویکرد برنامه‌های سمنان برای دستیابی به پایتختی کتاب تشکیل شد.
ابوالفضل صادقی نژاد روز شنبه در نشست بررسی تشکیل باشگاههای کتابخوان در دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: ایجاد ۶۵۰ باشگاه کتابخوان کودک و نوجوان در حالی است که سال گذشته در این استان شمار باشگاههای کتابخوان ۴۴ مورد بود.

علمی
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: میانگین بارش استان در سالجاری از ابتدای مهر تاکنون نسبت به بلند مدت ۴۰ درصد کاهش یافته است.
ایرج مصطفوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از ابتدای مهر تاکنون میانگین بارش در استان سمنان ۳۷.۵ میلیمتر و در مدت مشابه سال گذشته میانگین بارش استان بین ۶۷ تا ۶۸ میلیمتر بوده است.

اقتصادی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: امسال ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۵۱۵ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.
علی تشنه‌دل روز چهارشنبه در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار داشت: از مجموع تسهیلات پرداخت شده به ۵۱۵ واحد تولیدی،۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۰۴ واحد صنعتی و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۴۱۱ واحد بخش کشاورزی پرداخت شده است.
* مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان گفت: کمترین نرخ تورم در استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان بهمن امسال مربوط به ماه‌های مرداد و شهریور با نرخ ۲۳.۹ درصد و بیشترین نرخ تورم مربوط به بهمن با نرخ ۳۱.۸ درصد است.
مهدی سلامتی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: میانگین نرخ تورم مرداد ماه در کشور ۲۵.۸ درصد و در شهریور ماه ۲۶ درصد بود و نرخ تورم در استان سمنان طبق گزارش‌ها کمتر از میانگین کشوری بود.
* مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۴۳ روستای با جمعیت ۲۰ خانوار دارای شورای اسلامی استان که فاقد دهیار هستند تا پایان دولت تدبیر و امید دارای دهیاری می‌شوند.
مهدی صمیمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید برای ۸۴ روستای استان سمنان مجوز تاسیس دهیاری صادر شده است، ابراز داشت: اکنون ۲۵۶ روستای استان دهیاری دارد.
* معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: میزان سپرده‌های بانکی مردم در بانک‌های استان سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۲ ابتدای دولت تدبیر و امید بیش از ۵.۵ برابر شد.
علیرضا دیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سپرده‌های بانکی مردم استان سمنان سال ۱۳۹۸ در حدود ۱۶۵ هزار و ۸۰۲ میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۲ حدود ۳۰ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال بود.
* مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ۹۳.۵ درصد از سهمیه استان در بخش تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای امسال تاکنون پرداخت شده است.
اسماعیل غنیان روز سه‌شنبه در چهارمین جلسه تخصصی کارگروه اشتغال استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری ابراز داشت: سهمیه استان سمنان از محل تسهیلات مشاغل خانگی ۵۰ میلیارد ریال است.
* مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی سامانه‌های نوین آبیاری گفت: طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم اجرای این طرح از ۱۶ به ۳۶ هزار هکتار افزایش یافت.
حسین شاهینی روز یکشنبه به رسانه ها افزود: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان سمنان اکنون به بیش از ۳۶ هزار هکتار رسید.
* مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: واگذاری اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای سرمایه‌گذاری از ابتدای سال ۹۹ تا پایان بهمن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۴ درصد افزایش داشت.
حسن آل‌بویه روز یکشنبه با اشاره به انعقاد قرارداد با متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک و نواحی صنعتی استان سمنان در این مدت به رسانه ها بیان کرد: به منظور جذب سرمایه‌گذار، ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در سال جهش تولید شرکت شهرک‌های صنعتی موفق به جذب ۳۲۸ متقاضی سرمایه‌گذاری در شهرک و نواحی صنعتی این استان شد.
* افتتاح طرح آبرسانی به روستای ده‌نمک شهرستان آرادان روز یکشنبه با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان و مسوولان استانی با صرف اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و افتتاح اولین واحد تولید کننده ورق تکسون کشور در شهرستان گرمسار استان سمنان بخشی از مهمترین خبرهای اقتصادی استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش
رئیس هیات والیبال استان سمنان گفت: اسماعیل محتشمی والیبالیست دامغانی به نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال نوجوانان جمهوری اسلامی ایران دعوت شد.
امیرحسین صادقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اباز داشت: مسعود آرمات سرمربی تیم والیبال نوجوانان پسر ایران، ۴۳ نفر را به نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی دعوت کرد.
* دبیر هیات کاراته شهرستان دامغان گفت: نرگس افضلی کاراته‌کا و از داوران بین‌المللی این رشته ورزشی به عنوان یکی از داوران مسابقات جهانی ترکیه انتخاب شد.
مهدی فراتی شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا، افزود: نرگس افضلی رئیس هیات کاراته استان سمنان است که برای قضاوت مسابقات لیگ جهانی کاراته که در اسفند ۹۹ در ترکیه برگزار می‌شود، از طرف فدراسیون کاراته دعوت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی