اهدای سبد غذایی به کودکان خانواده های نیازمند البرزی


اهدای سبد غذایی به کودکان خانواده های نیازمند البرزی

کرج - ایرنا - معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز از هدای یک میلیارد و 400 میلیون تومان سبد غذایی برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه کودکان زیر 6 سال به خانواده های مددجو در این استان خبرداد.

ابوالفضل فلاح قنبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا اظهار داشت: کمک به رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۶ سال یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است و امسال طی چهار مرحله کمک نقدی برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه کودکان زیر ۶ سال به کودکان خانواده مددجوی کمیته امداد و کودکان نیازمند غیر مددجو پرداخت شده است.

وی اضافه کرد که در این طرح ، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برای شناسایی کودکان مبتلا به سوءتغذیه باهم همکاری می‌کنند که تاکنون یک هزار و ۳۰۰ کودک نیازمند کمتر از ۶ سال، سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه کمیته امداد البرز را دریافت کرده اند.
فلاح قنبری با تأکید بر اینکه تهیّه سبدهای حمایت غذایی با نظارت کارشناس علم تغذیه انجام می‌شود، گفت: مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر ۶ سال به طور قطع در بهبود آن‌ها اثرگذار است و خیران می‌توانند با حمایت از طرح هم‌سفره در رفع سوءتغذیه کودکان مشارکت کنند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز افزود: سرپرست خانوارهای مشمول طرح با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین‌ شده اقلام سبد حمایت غذایی مانند برنج ، لبنیات، حبوبات، تخم‌مرغ ، شیر و خرما اقلام سبد غذایی توزیع‌شده بین کودکان نیازمند را دریافت می کنند.
فلاح قنبری با اشاره به این‌که این نهاد کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند را نیز در دست اجرا دارد، بیان کرد: پرداخت کمک‌هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان و کمک به تأمین تجهیزات و درمان بیماران صعب‌العلاج نیازمند نیز ازجمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به تأمین سلامت نیازمندان است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین وعده‌های غذایی برای کاهش چربی