آبشار «اللو» سرکان ثبت ملی شد


آبشار «اللو» سرکان ثبت ملی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان از ثبت ملی آبشار «اللو» سرکان در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

اسحاق ترکاشوند در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح این خبر بیان کرد: در آخرین جلسه شورای ثبت ملی میراث طبیعی مورخ ۹۹/۱۲/۳، پیشنهاد ثبت ملی آبشار اللو در زمره میراث طبیعی مورد تصویب اعضا واقع شد.

وی با بیان اینکه آبشار اللو یکی از آثار طبیعی بی‌نظیر و چشم نواز شهرستان تویسرکان است، افزود: این جاذبه طبیعی به واسطه قرار گرفتن در دل باغات و کوه‌های بسیار زیبای منطقه سرکان، همواره میزبان گردشگران، طبیعت گردان، کوهنوردان و سنگ نوردان از سراسر کشور است.

ترکاشوند در ادامه ابرازامیدواری کرد که ثبت ملی این جاذبه بی‌نظیر موجب معرفی بیش از پیش آن به گردشگران سراسر کشور شود و گفت: پیش از ثبت ملی آبشار اللو، آثار طبیعی چون چنار باغوار، چنار کمربسته سرکان و چنار روستای قلعه نوزور نیز در فهرست آثار طبیعی به ثبت ملی رسیده بودند.

به گزارش ایسنا، آبشار زیبای «اللو» پس از آبشار «گنجنامه» دومین آبشار شاخص استان همدان است که در میان دره‌ای سرسبز در دو کیلومتری شمال شرق شهرستان سرکان واقع شده است. این آبشار از ارتفاعات سیاه کمر واقع در سلسله جبال الوند سرچشمه گرفته و پس از ریزش به دره سرکان، رودخانه سرکان را تشکیل داده و مورد مصارف کشاورزی در این دره قرار می‌گیرد. ارتفاع آبشار «اللو» حدود ۱۰ متر است و در ارتفاع ۲۳۳۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا