1500 شغل جدید در گناباد ایجاد شد


1500 شغل جدید در گناباد ایجاد شد

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: هزار و 542 فرصت شغلی جدید با اجرای برنامه‌های اشتغالزایی دولت طی کمتر از دو سال اخیر در این شهرستان جنوبی خراسان رضوی ایجاد شده است.

حامد قربانی روز شنبه در گردهمایی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش کاخک شهرستان گناباد افزود: به رغم افزایش تحریمهای ظالمانه دشمنان و مسائل و مشکلات اقتصادی، دولت تدبیر و امید توجه خاصی به توسعه زیرساختهای عمرانی و اشتغالزایی این شهرستان داشته که از جمله آنها می توان به صیانت و توسعه کمی و کیفی طرحهای اشتغالزایی اشاره کرد.

وی ادامه داد: گناباد از این نظر در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی طی امسال رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده است.

فرماندار گناباد گفت: در شرایط تحریم اقتصادی اگر حمایتهای دولت از محصول زعفران و خرید حمایتی آن نبود، این محصول مهم با افت شدید قیمت مواجه می شد که به متضرر شدن کشاورزان می‌انجامید.

وی افزود: حمایتهای شاخص دولت از بخشهای اقتصادی و تولیدی این شهرستان در حالی انجام شد که سرانه اعتباری گناباد از ۸۰۰ میلیارد ریال طی سنوات گذشته به ۱۸۰ میلیارد ریال طی سالجاری کاهش یافته و فقط ۵۰ درصد و معادل ۹۰ میلیارد ریال آن تاکنون اختصاص یافته است.

قربانی ادامه داد: در شرایط کمبود شدید اعتباری، هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح با همراهی بخش خصوصی طی دهه فجر سالجاری در این شهرستان به بهره برداری رسید.

وی اجرای ۳۱ طرح با هزینه ۶۵۰ میلیارد ریال مربوط به زیرساختهای مخابراتی از محل مصوبات سفر سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به گناباد را رویکردهای مهم دولت برای ارایه خدمات مطلوب به مردم مناطق شهری و روستایی این شهرستان دانست.

فرماندار گناباد گفت: عملیات گازرسانی به روستاهای منطقه پسکلوت با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست و به دلیل تعلل پیمانکار پنج کیلومتر از گازرسانی به روستاهای بخش شرقی کاخک این شهرستان باقی مانده است.

وی افزود: ایجاد دومین شهرک صنعتی گناباد در بخش کاخک و منطقه نزدیک به ریل راه آهن نیز در دست برنامه ریزی و اقدام است.

قربانی عدالت محوری در ارایه خدمات را مهمترین رویکرد دولت تدبیر و امید ذکر کرد و ادامه داد: بر این اساس هیچ تفاوتی بین روستاهای دور دست با روستاهای حاشیه شهر گناباد وجود ندارد.

وی سفر استاندار خراسان رضوی به گناباد طی چند روز آینده را یادآور شد و گفت: مسائل و مشکلات و اولویت بخشهای مختلف این شهرستان تدوین و در این سفر مطرح می شود.

فرماندار گناباد عادی انگاری را از دغدغه های مهم در ارتباط با شیوع کرونا دانست و افزود: با توجه به جمعیت سالمند گناباد و آسیب پذیری این جمیعت در برابر بیماری کووید ۱۹ و مشاهده ویروس جهش یافته انگلیسی در برخی مناطق کشور باید مراقبتها افزایش یابد و دهیاران و شوراهای اسلامی در فرهنگ سازی و تشویق بیشتر مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی بیشتر نقش آفرین باشند.

بخش کاخک با بیش از ۱۳ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی گناباد قرار دارد.
شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد با ۲ بخش مرکزی و کاخک و ۱۱۲ روستا در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟