زوج های تحت پوشش کمیته امداد فارس کالاهای جهیزیه تولید ملی دریافت می کنند


زوج های تحت پوشش کمیته امداد فارس کالاهای جهیزیه تولید ملی دریافت می کنند

بذرافشان گفت: تمامی مزدوجین تحت پوشش کمیته امداد فارس با ارائه سند ازدواج از کالاهای جهیزیه درجه یک ساخت ایران و تولید ملی برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد بذر افشان»، امروز (جمعه 8 اسفند) پیش از آغاز خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با تبریک 14 اسفند به عنوان سالروز تاسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گفت:۲۲ روز بعد از ۲۲ بهمن ماه این شجره طیبه تاسیس شد که یکی از هنرمندی های حضرت امام (ره) بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس ادامه داد: راه امام و یاد امام، راه و مسیر را برای ما هموار کرد و مکتب امام ،مکتب رهایی بخش و عدالت خواهی و انسان سازی بود.

وی اضافه کرد: هنر امام، هنر انقلاب و هنر نظام بود که حاج قاسم های عزیز در مکتب امام پرورش یافته اند و نه تنها ملل اسلامی بلکه تمام ملت های آزادی خواه از این مرد بزرگ به عنوان یک اسطوره و به عنوان یک الگو نام می‌برند و سر تعظیم فرود می آورن.

بذرافشان تاکید کرد: در جای‌جای قرآن کریم و روایات توجه فراوان به فقرا و ایتام و مستمندان وجود دارد و امام راحل با تاسی از قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام این شجره طیبه را در ۱۴ اسفند یعنی ۲۲ روز بعد از ۲۲ بهمن ایجاد کرد که این پیام را دارد که تمامی ما به فقرا و مستمندان و نیازمندان و به ایتام توجه کنیم.

وی با اشاره به توانمندسازی خانواده‌ها به عنوان اولویت کمیته امداد بیان کرد: توانمندسازی خانواده‌ها در کمیته امداد در سه ضلع توانمندسازی فرهنگی اقتصادی و اجتماعی است و در حوزه توانمندسازی فرهنگی به عنوان یکی از مهمترین مباحث کمیته صرفا به معیشت خانواده ها توجه نمی کند بلکه به تعالی روح و جان خانواده‌های توجه ویژه دارد.

بذر افشان ادامه داد: در حوزه بصیرت افزایی در حوزه ارتقای سطح بینش اعتقادی فرهنگی و اجتماعی خانواده ها امروز مفتخریم بیش از یک هزار حافظ بیش از یک جزء قرآن کریم داریم که در استان فارس و مکتب امام خمینی (ره) تربیت یافتند.

وی اضافه کرد: کمیته امداد فارس به همت خیرین بیش از پنج هزار تبلت در اختیار خانواده های تحت پوشش قرار داده و مسکن یکی از اولویت‌های اساسی کمیته امداد استان است که می‌تواند در عزت نفس خانواده‌ها و اعتماد به نفس خانواده‌ها موثر باشد.

مدیر کل کمیته امداد فارس اعلام کرد: در ۱۱ ماهه گذشته بیش از ۱۱ هزار فعالیت عمرانی و مسکن با همکاری خیرین فارس انجام شده و بیش از ۶۰ درصد این خدمات توسط خیران انجام گرفته که شامل احداث، خرید، تکمیل، تعمیر و احداث سرویس های بهداشتی و حمام و گازرسانی است.

وی افزود: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در استان که گازرسانی شده بود و علمک تا پشت در خانه ها بود اما تمکن مالی اجازه نمی‌داد که ساکنان از گاز شهری استفاده کنند به همت خیرین در بازه یک ماهه به صورت ضربتی ظرف یک ماه به انجام رسید.

بذرافشان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با استاندار فارس و فرماندهی سپاه فجر استان گفت: این تفاهم نامه برای احداث پنج هزار واحد مسکونی در سال ۱۴۰۰ و همچنین سه هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی برای سال ۱۴۰۰ با راهبری فرماندهی سپاه فجر فارس، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مسکن و کمیته امداد در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر امسال در نیمه دوم سال کلید خورد و در بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

بذرافشان تاکید کرد: در حوزه اشتغال رکن اصلی ما توانمند‌سازی است و امروز افتخار می کنیم مددجوهای کمیته امداد در صادرات محصولاتشان به کشورهای اروپایی و به کشور روسیه پیشرو هستند.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال با نگاه دانش بنیان با بهره گیری از توسعه فناورانه و راهبران شغلی و با بهره گیری از ظرفیت پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی و سازمان فنی حرفه‌ای امروز افتخار می‌کنیم بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ویژه مددجویان کمیته امداد در استان فارس ایجاد شده است.

مدیر کل کمیته امداد فارس عنوان کرد: در حوزه ازدواج و جهیزیه در سال ۹۹ و در پایان اسفند ماه تمامی مزدوجین تحت پوشش کمیته امداد فارس با ارائه سند ازدواج از کالاهای جهیزیه درجه یک ساخت ایران و تولید ملی برخوردار می شوند.

وی افزود: در طرح ۱۴۶۵ با تدبیر حکیمانه امام جمعه شیراز بیش از یک هزار و 500 جهیزیه اهدا خواهد شد و همچنین با حمایت ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس به ۱۴ هزار و ۶۵۰ نفر از ایتام کمک شد.

پایان پیام/664

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان