25مرکز افق در بقاع متبرکه خراسان شمالی راه اندازی شد


25مرکز افق در بقاع متبرکه خراسان شمالی راه اندازی شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: 25 مرکز افق با هدف ارتقای عملکرد و توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و امام زادگان استان در سال جاری راه‌اندازی شد.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا استفاده بهینه از ظرفیت‌های بقاع متبرکه و موقوفات را از دیگر اهداف راه اندازی این مراکز در بقاع متبرکه شاخص استان عنوان کرد و گفت: پاسخگویی به اصلی‌ترین نیازهای فرهنگی در قالب خدمات اجتماعی و بازنمایی کارکرد اجتماعی، فرهنگی و قرآنی امامزادگان اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه ایوب پیغمبر، علی بن زید درصوفیان، سیدجعفر شهرستان فاروج، امامزاده غیبی، امامزاده حمزه رضا (ع) در شهر زیارت و امامزاده شیخ مقدم روستای الله آباد در بخش مرکزی شیروان از جمله این مراکز است.

آسوده افزود: مراکز افق با حضور خودجوش مردم و با مدیریت روحانی مسجد اداره می شود و هزینه های صورت گرفته در آن با کمک خیران و منابع موقوفاتی تامین می شود که تاکنون توسط گروه های جهادی زیرمجموعه این مراکز سه پروژه تعمیر منزل، یک طرح اشتغالزایی و کمک به نیازمندان شهرستان صورت گرفته است.

خراسان شمالی ۱۶۸ بقعه متبرکه، پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۸۶۵ رقبه دارد.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برخی مصوبه های شورای شهر خراسان شمالی مغایر با قانون است