دولت افغانستان فعالیت حزب التحریر را غیرقانونی اعلام کرد


دولت افغانستان فعالیت حزب التحریر را غیرقانونی اعلام کرد

کابل - ایرنا - یک مقام بلند پایه دولت افغانستان فعالیت حزب التحریر در این کشور را غیر قانونی دانسته و این حزب را متهم به فعالیت فکری برای گروه های تروریستی کرد.

به گزارش ایرنا، «امرالله صالح» معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان در نشست شش و نیم صبح امروز یکشنبه اعلام کرد: حزب التحریر در افغانستان ثبت وزارت دادگستری نیست. پس این حزب حق تجمع و تبلیغ را تا زمانیکه ثبت رسمی نشده است، ندارد.

صالح افزود: دولت افغانستان حزب التحریر را به رسمیت نمی شناسد و تا زمانیکه این معضل حقوقی حل نگردد، هرنوع فعالیت با نام و نشانی این شبکه مجهول غیرقانونی خواهد بود.

صالح تأکید کرد: در عین حال شماری از فعالان این حزب در تبانی نزدیک فکری با گروه‌های تروریستی قرار دارند. قرار است در آینده نزدیک سیاست چگونگی برخورد حقوقی و قانونی با فعالان این حزب از طرف دولت مورد بررسی قرار گیرد.

معاون رئیس جمهوری افغانستان گفته است: یک بار دیگر به افرادی که خود را متعلق به حزب التحریر می ‌دانند اطلاع داده می شود که دست از تبلیغ ضد نظام و فعالیت بردارند.

پیش از این نیز مقامات بلندپایه دولتی از جمله عبدالله عبدالله رئیس اجرایی وقت دولت افغانستان این حزب را تروریست خوانده بود و رسانه های افغانستان نیز فعالیت‌های حزب التحریر را در راستای بستر سازی فرهنگی برای داعش و گروه های دیگر مخالف خوانده بودند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟