پیک چهارم کرونا در کمین مردم


پیک چهارم کرونا در کمین مردم

رئیس شبکه بهداشت مشگین شهر گفت: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پیک چهارم این بیماری شدیدتر از قبل اتفاق می‌افتد.

دکتر رضا ایماشی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: روند سیر بیماری کرونا در شهرستان مشگین شهر مثل سایر نقاط استان متعادل و عادی است به طوری که با اجرای طرح شهید سلیمانی روند بستری بیماران جدید در مراکز درمانی آماری ثابت و قابل قبولی را نشان میدهد ولی این امر نباید باعث شود که مردم استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را نادیده بگیرند چرا که رعایت این رفتارها همچنان مهمترین عامل برای قطع زنجیره انتقال ویروس می باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشگین شهر با اشاره به ویروس جهش یافته کویید ۱۹ موسوم به کرونای انگلیسی افزود: میزان سرایت این ویروس جهش یافته پنجاه تا هفتاد برابر بیشتر از ویروس قبلی است و نکته مهم در مورد ویروس کرونای انگلیسی این است که جوانان و نوجوانان را هم برخلاف ویروس قبلی درگیر این بیماری می‌کند.

به گفته وی این در حالی است که گروه سنی جوان و نوجوان در این شهرستان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک بی اعتنا هستند و این رفتار می تواند موجب نگرانی را برای شیوع پیک چهارم ایجاد کند.

ایماشی میزان بستری های مشگین شهر در حال حاضر متعادل اعلام کرد و گفت: این روند به شدت شکننده و نگران کننده است و انتظار داریم مردم همکارهای لازم را با مراکز درمانی و بهداشتی داشته و از غفلت فاصله بگیرند.

به گفته وی بعد از شروع واکسیناسیون در کشور مردم به ساده انگاری این بیماری روی آورده اند که این مسئله می تواند در روزهای پایانی سال در صورت عدم رعایت مردم به فاجعه تبدیل شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها