آیین نکوداشت 357 شهیده و 247 جانباز زن استان همدان برگزار شد


آیین نکوداشت 357 شهیده و 247 جانباز زن استان همدان برگزار شد

همدان- ایرنا- مراسم نکوداشت 357 شهید و 247 جانباز زن استان همدان روز یکشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، استاندار و جمعی از مسئولان و خانواده شهدا در سالن احتماعات استانداری همدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان روز یکشنبه در این آیین گفت: رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت تاکید کردند بنابراین برگزاری نخستین یاواره شهدای زن با رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی در همدان برنامه ریزی شد.

«احمد عباسیه بزرگی» افزود: استان همدان دارالمومنین و دارالمجاهدین ۳۵۷ شهیده والامقام و ۲۴۷ جانباز سرافراز زن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی اظهار داشت: به منظور تجلیل از شهدا، جانبازان و آزادگان زن به عنوان کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» با تاکید استاندار و همت والای مسئولان، جلسه های متعدد در سطح استان و شهرستان های تابعه با حضور فعال دستگاه های اجرایی و دبیری بنیاد شهید برگزار شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ادامه داد: در این راستا برنامه های نکوداشت را به صورت شهرستانی از هشتم بهمن ماه همزمان با سالروز رحلت ام البنین و روز همسران و مادران شهدا شروع کرده و امروز به مناسبت ایام رحلت جانسوز حضرت زینب مراسم نکوداشت استانی با حضور نمادین ۴۰ تن از خانواده های شهدا و جانبازان برگزار شد.

عباسیه بزرگی به بیان بخشی از فعالیت ها و برنامه های صورت گرفته توسط بنیاد شهید همدان پرداخت و افزود: دیدار و دلجویی از خانواده معظم شهدا و جانبازان با حضور مسئولان ادارای و نظامی استان، عطر افشانی و گلباران مزار شهدای زن در شهرستان های تابعه، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری در فضای مجازی و اماکن فرهنگی استان. نامگذاری میادین، معابر و اماکن به نام مادر انقلاب مرحومه سرکار دباغ و شهدای زن توسط شورای نامگذاری و شهرداری ها صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: معرفی خانواده معظم شهدا و جانبازان زن در رسانه ها و سایت های فرهنگی و فضای مجازی، غرس نهال به نام ۳۵۷ شهید زن در سراسر استان، رونمایی از سند سه جلدی ۲ زن شهیده ترور در همدان، ساخت تیزر نکوداشت استانی، تبلیغات شهری از طریق نصب پوستر، بنر و تلویزیون های شهری، تجلیل از مادران شهدا در سالروز شهادت ام البنین و ولادت حضرت زهرا (س)، برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس با موضوع ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت از دیگر برنامه های اجرا شده است.

وی ادامه داد: کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز در همدان همزمان با دیگر استان های کشور با حضور مسئولان ملی و لشکری در ۱۹ اسفند ماه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تخلیه بیش از 10 هزار تن کود شیمیایی در انبارهای استان همدان