60 درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش قزوین محقق شد


60 درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش قزوین محقق شد

قزوین - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 60 درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش این استان محقق شده است.

به گزارش ایرنا، حسنعلی اصغری روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار قزوین برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه آموزش و پرورش در پیشبرداهداف آموزشی افزود: رسالت اصلی آموزش و پرورش اجرایی کردن سند تحول بنیادین است.
وی شورای آموزش و پرورش را یکی از ارکان اصلی و تأثیرگذار در روند آموزشی و پرورشی دانست ، اظهار داشت : تا کنون طی ۱۰ جلسه شورای آموزش و پرورش ۵۵ مصوبه در بخش های آموزشی، پرورشی ، تربیت بدنی ، اداری و سایر تصویب شده است که از این تعداد ۳۲ مورد اجرایی شده و ۱۲ مورد در حال اجراست و ۱۰ مصوبه هنوز اجرایی نشده است ‌.
اصغری تاکید کرد : نقش شوراهای آموزش و پرورش در کمک به نظام تعلیم و تربیت در دوران شیوع ویروس کرونا بسیار تاثیرگذار بوده است.
وی اضافه کرد : با شیوع کرونا از اسفند سال گذشته ۲۳ هزار دانش آموز با مشکل ابزار مناسب مواجه بودند که هم اکنون این تعداد به پنج هزار و ۵۰۴ دانش آموز رسیده است .
اصغری با اشاره به مصوبات در حوزه های مختلف آموزشی ، پرورشی و اقتصادی ادامه داد: تاسیس هنرستان هنرهای زیبا با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دختران یکی از اقدامات انجام شده در سال جاری بود که به دلیل استقبال گسترده سال آینده هنرستان پسرانه در دستور کار قرار گرفته است .
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در حوزه سواد آموزی نیز مصوب شده بود که بخشداران و فرمانداران برای شناسایی افراد بی سواد مناطق خود اقدام کنند که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
اصغری با بیان اینکه سهم تحصیل دانش آموزان قزوینی در هنرستان‌ها بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح : هم اکنون ۴۲ و هشت دهم درصد دانش آموزان استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که در این بخش قزوین جزو استان های نخست کشور قرار دارد.
استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


10 سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور