خدمات‌رسانی به یزدی‌ها بعد از کنگره چهار هزار شهید استان ادامه یابد


خدمات‌رسانی به یزدی‌ها بعد از کنگره چهار هزار شهید استان ادامه یابد

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: خدمات‌رسانی به مردم این استان در ابعاد مختلف به نیت شهدای انقلاب‌ اسلامی کاری ضروری و ارزشمند است و باید حتی بعد از برگزاری کنگره چهار هزار شهید ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی عصر یکشنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونابرگزار شد، افزود: برگزاری کنگره شهدا با رویکرد خدمت رسانی در یزد کاری جدید و الگویی مناسب در کشور است و باید این روحیه و رویه گسترش یابد .

وی با قدردانی از تمامی افرادی که در این خصوص در استان در برگزاری کنگره زحمت کشیدند و این اقدامات ادامه دارد بیان کرد: باید از این تجربه نو که امسال در استان صورت گرفت آن را برای سال‌های آینده افزایش داد و خدمت به مردم را بیش از گذشته پیگیری کرد.

استاندار یزد اظهارکرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نه تنها یک نهاد و اداره بلکه همه مردم و دستگاه‌های اجرایی باید در کنار هم وظایف خود را در این حوزه مهم به نحو مناسب انجام دهند که این کار رسالتی مهم و خروجی آن بسیار ارزشمند است .

طالبی بیان کرد: حرکت‌های فرهنگی و خدمات رسانی برای ترویج فرهنگ شهادت در جامعه در تمامی دستگاه‌های مسوول و رسانه‌ها، نهادها و تشکل‌ها باید برای ارایه خدمت به مردم انجام دهند که تحقق آن در جامعه بسیار ضروری است و همه در قبال آن مسوول هستند.

این مسوول گفت: باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره به دنبال کارهای جدید و نو بود و رویکرد باید خدمات رسانی و نگاه نسل جوان در برنامه‌ها باشد و هرچند در این خصوص در استان کارهای خوبی صورت گرف ولی کافی نیست و باید سطح کارهای انجام شده ارتقا یابد.

طالبی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به فرهنگ و مکتب شهید سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فقید سپاه قدس اشاره کرد و همکاری همگان در سایه برنامه‌ریزی و همدلی همه اقشار و نهادها و تشکل‌ها را خواستار شد که تاکنون در استان اقداماتی خوبی انجام شد.

همچنین حجت‌الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد و سرتیپ رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر یزد گزارشی از برگزاری دومین کنگره ملی شهدا و اقدامات صورت گرفته ارایه و بر ترویج فرهنگ شهادت در جامعه و بین جوانان اشاره کرد.

همچنین استاندار یزد نهم اسفندماه امسال با اشاره به در پیش بودن برپایی کنگره ملی چهار هزار شهید استان گفت: این کنگره، متفاوت از دیگر برنامه ها است و فقط به برگزار ی یک مراسم ختم نمی‌شود بلکه رویکرد آن خدمت رسانی است.

به گزارش ایرنا، طالبی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شاید کنگره یاد شده دستاورد علمی نداشته باشد اما به نام هر شهید خدمتی صورت می گیرد، افزود: برگزاری این کنگره به صورت متفاوت، تجربه خوبی بود که نشان داد ظرفیت خوبی از هم افزایی و اهتمام در استان وجود دارد که با محوریت قرار گرفتن یک موضوع به راحتی می‌تواند در جهت آن متحد شود.

طالبی با اشاره به‌ برنامه‌ریزی استان جهت برگزاری دومین کنگره یادشده از یک سال قبل افزود: از همان ابتدا نگاه به این کنگره متفاوت و متمایز از دیگر کنگره‌ها و یادواره های شهدا بود و کنگره یزد بارنگ و بومی خدمت رسانی به مردم طراحی و تعریف شد.

وی گفت: در راستای کنگره مورد اشاره ۴۰ عنوان خدمت تعریف شد که می توان به غرس نهال به نام هر یک از شهدای استان، تهیه و توزیع یکهزار سری جهیزیه برای زوج های نیازمند، حمایت از چهار هزار یتیم در استان، تهیه و توزیع چهار هزار بسته کمک معیشتی و حمایت مالی از چهار هزار ازدواج اشاره کرد.

همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد و دبیرکل دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد هدف از برگزاری این کنگره را گفتمان‌سازی خدمت‌رسانی و استفاده از ظرفیت های درونی کشور ذکر کرد.

سرتیپ پادسار رضا پورشمسی با قدردانی از رسانه‌های استان برای پوشش خبری برنامه‌های این کنگره، فعالیت رسانه‌ها در این خصوص را از لحاظ کیفی و کمی در تولید محتوا اقدامی ارزشمند خواند و گفت: در کمتر برنامه‌ای شاهد برگزاری نشست های خبری و انعکاس گزارش عملکرد تمامی کمیته‌ها هستیم.

فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: همانطور که شهدای دوران دفاع مقدس در کشور ایجاد گفتمان کردند، ما نیز گفتمان خدمت رسانی و استفاده از ظرفیت های درونی و مردمی کشورمان را ترویج می کنیم.

وی با بیان اینکه با مشارکت مردم و مسوولان در امر خدمت رسانی این کنگره، امروز شاهد تحقق ۲ برابری برنامه‌های تعریف شده در کنگره هستیم ، امیدواریم این گفتمان را در دیگر عرصه‌های کشور اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و دیگر بخشها شاهد باشیم.

اجلاسیه کنگره شهدای یزد اسفندماه سال ۹۹ برگزار می شود و مراسم اختتامیه آن دهم فروردین ماه سال ۱۴۰۰ همزمان با روز قیام مردم این استان علیه رژیم ستم شاهی برپا می‌شود.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟