سه خبر کوتاه از سقز 


سه خبر کوتاه از سقز 

سنندج - ایرنا - اهدای 100 جلد کتاب به روستای آلتون سفلی، کسب مقام برتر جشنواره مروجان کتابخوانی کشور توسط انجمن فرهنگی هیوای زانست سقز و احداث مدرسه سه کلاسه روستایی از جمله سه خبر کوتاه شهرستان سقز است.

نماینده کانون های فرهنگی سقز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اقدامی خیرخواهانە بیش از ۱۰۰ جلد کتاب به نمایندگی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز به دفتر انجمن همیاران روستایی روستای آلتون سفلی اهدا شد.

سلیمان سپی گفت: این کتاب‌ها در عناوین مختلف داستانی، تاریخی، ادبی و اجتماعی بودند که در اختیار اهالی این روستا قرار گرفت.

وی افزود: با مکاتبات انجام شدە در آینده نزدیک کتابهای دیگری نیز جهت تجهیز کتابخانه روستاهای محروم این شهرستان و بهره مندی از نعمت ارزنده کتاب به روستاها ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سال جاری حدود یک هزار جلد کتاب بە روستاهای محروم این شهرستان اهدا شدە است و امیدواریم انجمن ها و نهادهای مختلف بیشتر از قبل کتاب اهدایی را به مناطق مختلف روستایی اهدا کنند تا فرهنگ کتاب خوانی در میان اقشار مردم نهادینه شود.

انجمن هیوای زانست مقام برتر جشنواره مروجان کتابخوانی را کسب کرد

مراسم پایانی هفتمین دوره جشنواره مروج کتابخوانی در سطح ملی به صورت آنلاین با معرفی انجمن ها، گروه ها و افراد برتر برگزار شد که در این دوره از جشنواره ۹۳۶ اثر به دبیرخانه رسیده بود و پس از داوری آثار رسیده، در بخش گروه‌های ترویج کتابخوانی انجمن فرهنگی هیوای زانست از سقز با کسب مقام اول بعنوان گروه برتر معرفی شد.

ترویج کتابخوانی، راه اندازی و توسعه کتابخانه های عمومی، برگزاری نشست ها و مسابقات کتابخوانی، راه اندازی کمپین های مردمی و مجازی در حوزه کتاب از جمله فعالیت های انجمن فرهنگی هیوای زانست سقز بوده که متشکل از جمعی از فعالان فرهنگی و مدنی می باشد.

جشنواره تقدیر از مروجان کتاب هرساله با همکاری معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و همراهی تشکل های غیردولتی و نهادهای فرهنگی برگزار می شود.

مدرسه ۳ کلاسه در روستای هبکی سقز احداث می‌شود

رییس آموزش و پرورش سقز گفت: مدرسه سه کلاسه در روستای هبکی این شهرستان با اعتبار اولیه ۹ میلیارد ریال، با مشارکت ۳۰ درصدی اهالی روستا و ۷۰ درصدی اداره‌کل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس کردستان احداث می شود.

فیروز عارفی اظهار داشت: این طرح با مشارکت ۳۰ درصدی مردم روستا و ۷۰ درصدی از محل تأمین اعتبارات ملّی اداره کل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان کردستان، عملیات احداث آن آغاز و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه این طرح در زمینی با زیربنای ۱۴۸ متر مربع و برآورد و اعتبار اولیه ۹ میلیارد ریال آماده می شود، افزود: در راستای مشارکت گسترده خیّرین در امر مدرسه سازی به ویژه مشارکت مردم روستای هبکی که نشان از بها دادن و اهمیت لازم به علم اندوزی و آینده دانش آموزان این دیار دارد، این مدرسه ساخته می شود.

عارفی، توجه خیّرین نیکوکار به امر مدرسه سازی را نشان‌دهنده شناخت صحیح جامعه از اهمیت تعلیم و تربیت آینده‌سازان جامعه دانست و گفت: مدرسه سازی از مصادیق بارز انجام کار خیر است و خیّرین مدرسه‌ساز، بسترسازان علم و دانش در جامعه هستند.

وی اضافه کرد: مشارکت عمومی مردم روستای هبکی در امر مقدس مدرسه‌سازی، بیانگر همّت جمعی و اهمیت کار گروهی در حل و فصل مشکلات و موانع امور است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز از عموم مردم شهرستان دعوت کرد تا مدرسه سازی را به عنوان یک نهضت علمی، فرهنگی و مقدّس تلقّی کرده و به عنوان باقیات الصالحات، در حد توان و وسع خود مورد اهتمام قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال پنج مدرسه در شهرستان سقز احداث و یا به بهره برداری رسید، یادآور شد: خیران مدرسه ساز مشارکت خوبی در این زمینه داشتند که امید است این روال در آینده بیشتر هم شود.

روستای هبکی، از توابع بخش مرکزی سقز و زیرمجموعه دهستان سرا، در ۲۵ کیلومتری شمال غرب شهر سقز واقع است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403