جهش بی‌سابقه خرید سیم‌کارت از سوی ایرانی‌ها


جهش بی‌سابقه خرید سیم‌کارت از سوی ایرانی‌ها

موبنا – اما بررسی گزارش‌های آماری نکته جالبی را نشان می‌دهد که گویای جهش بی‌سابقه خرید سیم‌کارت از سوی ایرانی‌ها است. بر اساس آمار سال‌های قبل، تعداد مشترکان سیم‌کارت در خردادماه سال 92 بیش از 59 میلیون مشترک بوده که این روند تا اسفندماه سال 97 با شیب بسیار اندکی در حال بالا رفتن بوده است. اما این آمار در خرداد سال 98 با یک جهش شدید و تغییر...

موبنا – اما بررسی گزارش‌های آماری نکته جالبی را نشان می‌دهد که گویای جهش بی‌سابقه خرید سیم‌کارت از سوی ایرانی‌ها است.
بر اساس آمار سال‌های قبل، تعداد مشترکان سیم‌کارت در خردادماه سال 92 بیش از 59 میلیون مشترک بوده که این روند تا اسفندماه سال 97 با شیب بسیار اندکی در حال بالا رفتن بوده است. اما این آمار در خرداد سال 98 با یک جهش شدید و تغییر رفتار مشترکان مواجه شده و بر این اساس آمار مذکور از 93 میلیون مشترک در اسفنده 97 به یکباره به 115 میلیون مشترک در خردادماه سال 98 رسیده است.
نکته جالب دیگراینکه از آن زمان تا آذرماه سال 99، سیر جهشی خرید سیم‌کارت از سوی ایرانی‌ها همچنان ادامه یافته است و مطابق معمول اقبال به سمت سیم‌کارت‌های همراه‌اول بیشتر بوده است.
تحلیل چرایی افزایش جهشی خرید سیم‌کارت از سوی ایرانی‌ها به عوامل متعددی مرتبط است که برخی از این موارد به مسایلی همچون لزوم مشترک بودن نام مالک حساب‌های بانکی با سیم‌کارت، ارایه خدمات قضایی، ارایه وام‌های مرتبط با کرونا به اصناف و سرپرستان خانوار، ارایه آموزش‌های مجازی به دانش‌آموزان و دانشجویان و خرید سیم‌کارت برای این اقشار و دیگر انواع خدمات الکترونیکی مربوط است.
اینکه سیر صعودی خرید سیم‌کارت چه زمانی ملایم و به حد اشباع می‌رسد، نیازمند دریافت آمارهای جدید از سوی سازمان رگولاتوری است.
اما بر اساس گزارش منتشره از سوی سازمان رگولاتوری، آمار دقیق سیم‌کارت‌های فعال در دست ایرانی‌های معادل 127 میلیون و 624هزار و 951 فقره است که به این ترتیب ضریب نفوذ سیم‌کارت در کشور را به بیش از 151 درصد رسانده است.
از این آمار، اما تفکیک سهم اپراتورهای موبایل، نشان می‌دهد همراه‌اول با اختلاف زیاد و سهم بیش از 53درصد همچنان اپراتور قالب و انتخاب نخست اکثریت مردم است و ایرانسل نیز با بیش از 43درصد، دومین سهم و انتخاب مشترکان محسوب می‌شود.
به عبارت دیگر این دو اپراتور بالغ بر 96درصد از سهم بازار را در اختیار داشته و باقی سهم 4درصدی باقی‌مانده از بازار نیز در اختیار رایتل و تالیا است.

منبع: آی تی آنالیز

منتخب امروز


معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان